شناسهٔ خبر: 55304835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشت ۳۰۰ خانواده بیجاشده به مناطق اصلی شان + تصاویر

به گفته سرپرست ریاست امور مهاجرین طالبان در کابل، قرار است در این هفته جمعاً ۷۹۵ خانواده به ساحات اصلی شان منتقل شوند.

صاحب‌خبر -

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان با همکاری اداره پناهندگان سازمان ملل متحد(UNHCR) زمینه بازگشت داوطلبانه ۳۰۰ خانواده را فراهم نموده و این خانواده ها امروز سه شنبه (۴ اسد/مرداد) پس از دریافت کمک نقدی به ولایاتشان اعزام شدند.

وزارت امور مهاجرین طالبان گفت: خانواده‌های یادشده که خانه هایشان را ترک کرده و در ساحات مختلف شهر کابل مسکن گزین شده بودند اینک، آنان تصمیم به بازگشت داوطلبانه به مناطق اصلی شان گرفته و اداره کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با هماهنگی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان جهت حمایت این روند، علاوه بر ارائه‌ خدمات ترانسپورتی مبلغ ۲۰۰ دالر آمریکایی پول نقد برایشان توزیع کرد.

قاری هاشمی، سرپرست ریاست امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت کابل، در نشست خبری در این زمینه گفت: این بیجاشدگان به ولایات بدخشان، بغلان، بلخ، فاریاب، جوزجان، کاپیسا، کندز، پروان، سمنگان، تخار و سرپل اعزام می شوند.

به گفته سرپرست ریاست امور مهاجرین طالبان در کابل، یکشنبه گذشته، ۲۷۲ خانواده دیگر نیز به خانه هایشان برگشته و قرار است در این هفته جمعاً ۷۹۵ خانواده به ساحات اصلی شان منتقل شوند. 

در همین حال نماینده اداره پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: برای این خانواده ها پس از بازگشت به ساحات اصلی شان، بسته های کمکی از سوی آن اداره و سایر ادارات کمک رسان جهت ادغام پایدارشان صورت می گیرد.

نظر شما