شناسهٔ خبر: 55304346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

جلوی ورود فاضلاب زرجوب و گوهررود به تالاب انزلی گرفته شود

استاندار گیلان گفت: تفاهم نامه‌ای تنظیم شده تا جلوی ورود فاضلاب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی در جلسه احیای تالاب انزلی، با بیان اینکه باید تهدیدهای تالاب انزلی به‌صورت عملی برطرف شود، اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۰ ماه، صحبت از مشکلات تالاب انزلی کافی‌ست و مردم از مسئولان عمل می‌خواهند.

وی با انتقاد از وجود برخی اختلافات در میان دستگاه‌های اجرایی در خصوص احیای تالاب انزلی، گفت: هرگونه ناهماهنگی در مسیر احیای تالاب انزلی میان دستگاه‌های متولی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان آلودگی و رسوبات را دو منشا تهدیدآمیز نابودی تالاب انزلی دانست و بیان کرد: مقابله با این تهدیدات باید به صورت عملیاتی و علمی با بهره گیری از حوزه مطالعات دانش بنیان و اهتمام ویژه مسئولان و همراهی مردم به منصه ظهور برسد.

وی تاکید کرد: اعتبار لازم و کافی از سوی دولت برای احیای تالاب در نظر گرفته می‌شود و موضوعات اعتباری، بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به میزان تاثیرگذاری موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی افزود: بنادر و دریانوردی، اثرات موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی را ظرف یک هفته مشخص کند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص فاضلاب رشت، تفاهم نامه‌ای تنظیم شده تا جلوی ورود فاضلاب دو رودخانه زرجوب و گوهررود به تالاب انزلی گرفته شود.

عباسی با ابراز خرسندی از عدم ورود پساب سراوان و لاکان‌ به رودخانه زدجوب و گوهر رود، گفت: مسئله پساب سراوان و لاکان تا حدودی حل شده و هیچ فاضلابی به رودخانه‌ها وارد نمی‌شود.

استاندار گیلان از برخورد با متخلفان در مسیر احیای تالاب انزلی خبر داد و عنوان کرد: در سریع ترین زمان ممکن باید جلسه‌ای با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران، حوزه تالاب بصورت مسئله محور برگزار شود.

وی با بیان اینکه صدور پروانه بدون مجوز به اطراف تالاب انزلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، افزود: با افرادی که بدون توجه به حریم تالاب و اراضی کشاورزی مردم، پروانه سند برای برخی از افراد صادر کردند به شدت و در هر جایگاهی که باشند، برخورد می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در جلسه ماه آینده کارگروه احیای تالاب انزلی باید دستگاه‌ها اقدامات خود را به مردم و مسئولان گزارش دهند، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌هایی که در این جلسه پیشنهادات خود را در خصوص احیای تالاب انزلی گزارش دادند باید در جلسه ماه آینده اقدامات خود را گزارش دهند.

انتهای پیام

نظر شما