شناسهٔ خبر: 55293375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امروز انجام شد؛

بررسی چالش‌های موکب‌داران/ هم‌اندیشی اعضای ستاد اربعین با موکب داران عراقی

اعضای ستاد اربعین با موکب داران عراقی، درباره نیاز‌ها و چالش‌های ایام اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، در نشستی که در پایانه مرزی شلمچه و با حضور نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی برگزار شد، معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: بیش از ۴۰۰ هزار زائر ایرانی در یک سال گذشته به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

همچنین نمایندگان مواکب عراقی مستقر در مرز شلمچه، از مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خواستند تا نسبت به کاستی‌های موجود در شلمچه عراق و پذیرایی از زائران ایرانی هماهنگی و همکاری لازم را به عمل آورند.
 
چالش‌هایی همچون کمبود آب لازم، تأمین آب آشامیدنی، ایجاد سردخانه برای نگهداری مواد فاسد شدنی و یخ، تأمین یخ مورد نیاز، مواد غذایی از داخل خاک ایران، در این نشست بررسی شد.
 
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز با تاکید بر اینکه همه امکانات در خدمت اربعین حسینی خواهد بود، گفت: در منطقه آزاد اروند و در پایانه مرزی شلمچه، همچون سال‌های گذشته تمام تلاش خود را در راستای تسهیل تردد و خدمت به زایران اربعین به کار خواهیم بست.
 
علی خانی افزود: در منطقه آزاد اروند، در حوزه‌های پشتیبانی، زیرساخت‌ها و فرهنگی اقداماتی را در دست اجرا داریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که در مرز شلمچه عراق صورت گرفت، بنا شد تا نقاطی که نیاز به اصلاح زیرساخت دارد، در حد وسع و امکانات موجود در منطقه و با کمک مجموعه استان، زیرسازی و محوطه‌سازی لازم صورت پذیرد تا شرایط مناسبی برای زائران اربعین ایجاد شود.
 
انتهای پیام/
 

 

نظر شما