شناسهٔ خبر: 55289186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

احمدی فر در صحن علنی مجلس:

گزارشات غیرموثق در بررسی صلاحیت افراد پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان بیان کرد: برابر فرامین مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه، گزارشات غیرموثق و غیرمستند پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی احمدی‌فر که به عنوان کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان از سوی رئیس قوه قضائیه معرفی شده، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن درود بر روح پرفتوح امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، درخصوص اهمیت شورای نگهبان گفت: حضرت امام در این باره فرمودند "شورای نگهبان که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است، مورد تایید اینجانب است، وظیفه آن بسیار مقدس و مهم می باشد و باید با قطعیت به وظایف خود عمل نماید".

وی اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام و یکی از مهمترین نهادهای حکومتی و مطمئن ترین دستگاه برای حرمت از نظام اسلامی و مانع از انحراف نظام از خط دین و اسلام و قانون اساسی است.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در امر قانونگذاری و تفسیر قانون، نقطه و وظیفه مشترک دارند و قانونگذاری تنها در صلاحیت و اختیار این دو مرجع است، بنابراین صیانت و حفظ شأن مجلس شورای اسلامی امری ضروری بوده و بر ما واجب است، لذا اجازه نخواهیم داد که این جایگاه مورد خدشه قرار گیرد.

احمدی فر تصریح کرد: یکی از اصول مهم در روابط بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، افزایش تعامل بین این دو مرجع و ارتباط میان آنها جهت تقویت قوانین متفن بوده و این امر موجب ارتقای هر دو نهاد می شود، به جهت افزایش تعامل، حضور اعضای شورای نگهبان در بررسی طرح ها و لوایح در کمیسیون های تخصصی و مجلس امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اینجانب علاوه بر تدریس در دانشگاه، ۳۰ سال سابقه اشتغال در سازمان ها و نهادهای دولتی و همچنین اشتغال به قضاوت در سمت های مختلف در قوه قضائیه را داشته ام و ضمن آشنایی با قوانین و نحوه تفصیر آنها، سوگند یاد کرده ام که در انجام وظایف محوله به حق و عدل حکم کنم، یقیناً در بررسی صلاحیت افراد که یک نوع قضاوت است، حقوق آنها را رعایت خواهم کرد و به این موضوع حساس هستم.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه در بررسی صلاحیت ها آنچه برای ما اهمیت دارد، عمل به قانون است، گفت: براساس فرامین مقام معظم رهبری و قوانین موضوعه، گزارشات غیرموثق و غیرمستند پیش از بررسی آنها مورد استناد قرار نخواهد گرفت و ضمن حراست از حقوق جامعه، نسبت به رعایت حقوق افراد حساس هستم و معتقدم در صورت رد صلاحیت افراد، باید علت رد به آنها اعلام شود.

احمدی فر تصریح کرد: در مقابل شما نمایندگان محترم بین خود و خدای خود متعهد و ملتزم می شوم که به وظایف محوله برابر قانون و به نحو صحیح عمل نموده و ضمن شفاف سازی پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود باشم.

وی بیان کرد: در پایان از حُسن اعتماد آیت الله محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه در معرفی اینجانب به عنوان یکی از کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان کمال تشکر را دارم ، همچنین از مساعدت و همکاری و صبر و حوصله شما نمایندگان محترم و انقلابی به لحاظ حضور اینجانب در مجلس به ویژه کمیسیون های تخصصی طی چند روز گذشته تشکر و قدردانی می کنم.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: بدون شک هرگونه تصمیم نمایندگان، به صلاح و مصلحت کشور و نظام خواهد بود، امیدوارم نمایندگان محترم با رأی اعتماد به اینجانب زمینه خدمتگذاری این حقیر را به مردم عزیز فراهم نمایند.

نظر شما