شناسهٔ خبر: 55288723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد:

خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره خشکاندن ۱۲ درخت در خیابان ولی‌عصر (عج)، گفت: مالک عمدا درختان خیابان ولی‌عصر را در مقابل ساختمان خود خشکانده است و این مسئله جرم محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌محمد مختاری در حاشیه هشتاد ویکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره خشکاندن ۱۲ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر، گفت: همانطور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شد، حساسیت زیادی را ایجاد و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرد.

وی افزود: نامه ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده ایم که سریعا اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت وساز در این محل توسط مالک انجام شود.

وی با بیان اینکه در این نامه تاکید شده که هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد، گفت: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده ۷ ارسال شد و روز گذشته جلسه ای برگزار و قرار شد اعمال ماده ۴ صورت بگیرد.

 مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه مالک عمدا درختان خیابان ولی‌عصررا در مقابل ساختمان خود خشکانده است، اظهار داشت: این مسئله جرم محسوب می‌شود.

مختاری با آن اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان از قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل آن برخورد خواهد کرد.

وی ادامه‌داد: دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده را صادر و ابلاغ کرده است.

مختاری تاکید کرد: درختان خیابان ولی‌عصربا توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران افزود: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله انجام شود.

وی تاکید کرد: پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه۳۷ همچنان مفتوح است و مالک مکلف شده ۱۲ اصله درخت را درهمان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و شهرداری و سازمان بوستانها بر کاشت نظارت خواهند داشت.  

به گزارش ایرنا، در پی انتشار فیلمی درباره خشک شدن هم‌زمان تعدادی اصله درخت در خیابان ولی‌عصر(عج) محدوده خیابان محمودیه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به دادستان تهران تاکیدکرد: محیط زیست شهری از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود و از آن‌جا حفظ حقوق عامه یکی از ماموریت‌های دستگاه قضایی است، در صورت احراز تعدی به حقوق عمومی جامعه با جدیت برخورد خواهد شد.

 مهدی پیرهادی  رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران نیز در هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری نسبت به خشک شدن ۱۲ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر، نبش خیابان محمودی واکنش نشان داد و از شهرداری تهران خواست علت آن را بررسی کند.

نظر شما