شناسهٔ خبر: 55287588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۹۰ درصد تونسی‌ها به قانون اساسی جدید آری گفتند

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۹۲ درصد مردم تونس به پیش نویس قانون اساسی این کشور رای مثبت داده اند.

صاحب‌خبر -

نظرسنجی‌ها در تونس حاکی از این است که بیش از ۹۲ درصد از رای دهندگان به قانون اساسی جدید در تونس پس از بسته شدن نظرسنجی در همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید رای «آری» دادند.

به گزارش اسکای نیوز، کمیسیون انتخابات تونس، شامگاه دوشنبه از بسته شدن صندوق‌های رای همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید در تونس و آغاز شمارش آرا خبر داد.

تلویزیون دولتی تونس تایید کرد که نظرسنجی‌ها حاکی از «موافقت قاطع» رأی‌دهندگان در همه‌پرسی قانون اساسی جدید تونس با ۹۲ درصد از آرا است.

کمیسیون مستقل انتخابات در تونس نیز تایید کرد که میزان مشارکت در همه پرسی قانون اساسی جدید در تونس از ۲۷ درصد فراتر رفته است. نتایج اولیه همه پرسی قانون اساسی روز سه شنبه اعلام می‌شود. طبق اعلام این کمیسیون روند همه پرسی قانون اساسی بدون ثبت هیچ گونه تخلفی به آرامی انجام شد.

شعبه‌های اخذ آرا صبح دوشنبه در تونس برای پذیرش رای دهندگان برای پیش نویس قانون اساسی جدید در‌های خود را باز کرده بودند.

ماه گذشته قیس سعید، رئیس جمهور تونس از اصطلاح پیش نویس قانون اساسی این کشور خبر داد. در فصل پنجم قانون اساسی جدید رئیس جمهور عبارت «در قلب یک نظام دموکراتیک» را گنجانده است و در این جمله تاکید می‌کند که تونس بخشی از جامعه اسلامی است و دولت باید برای رسیدن به اهداف اسلام تلاش کند. این بند به شدت از سوی حامیان «جدایی قطعی دین و دولت» مورد انتقاد قرار گرفته است. آن‌ها ابهامات احتمالی در تفسیر آن را محکوم کردند. عفو بین الملل معتقد است این ماده قانونی می‌تواند موجب تبعیض علیه سایر گروه‌های مذهبی شود.

نظر شما