شناسهٔ خبر: 55286450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

طغیان رودخانه‌های فصلی جنوب سیستان و بلوچستان

ریزش باران‌های سیل آسای موسمی مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان باعث جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی بویژه رودخانه سرباز و باهوکلات شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در پی وزش باد به همراه سامانه بارشی و افزایش ارتفاع امواج، برای دریای عمان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه با اشاره به بالاترین سطح هشدار برای دریا از اوایل وقت سه شنبه ۴مردادماه افزود: وزش باد شدید به همراه رگبار و رعد و برق تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و ارتفاع امواج نیز به ۲ تا ۳ متر هم خواهد رسید.

محسن حیدری بیان کرد: با توجه به احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و همچنین خطر خسارت به شناورها و تاسیسات دریایی و بندری توصیه کرد تا از انجام فعالیت های دریایی و تفریحی پرهیز شود.

وی با بیان آمار بارندگی های روز گذشته ایستگاه های هواشناسی استان گفت: مارندگان از توابع شهرستان خاش با ۴۲ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز یکشنبه دوم مردادماه از ۱۲ ایستگاه هواشناسی در سطح استان گزارش بارندگی شده و از ایستگاه هایی نظیر چاه کمال ۳۴ میلی‌متر، ایرندگان ۲۵ میلی‌متر، کارواندر ۲۰ میلی‌متر، تمندان ۸.۵ میلی‌متر و نوک آباد ۷.۵ میلی‌متر گزارش بارندگی شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته توابع شهرستان ایرانشهر نیز از بارش باران بی نصیب نبوده، افزود: با توجه به فعالیت مونسون در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل توصیه می‌شود از قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی جلوگیری شود.

حیدری تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن دریای عمان تا پایان هفته از انجام فعالیت های دریایی خودداری شود.

نظر شما