شناسهٔ خبر: 55283394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سوپروایزر پرستاران بیمارستان پاستور نو اخراج نشده است/ جلسه ...

اقتصاد ایران: سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد که به خاطر معوقات خود و همکارانش اعتراض کرده بود با تصمیم اعضای هیأت مدیره بیمارستان از مسئولیت سوپروایزری معلق شد، با اینحال مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رد اخراج این فرد می‌گوید: با مدیر بیمارستان و پرستاری بیمارستان پاستورنو صحبت کردم تا خانم منصوره رنجبر تا یک الی دو روز آینده به مرتبه شغلی خود بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یازدهم تیر ماه سال جاری پرستاران بیمارستان پاستورنو مشهد در اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود تجمع کردند. چند روزی از این اعتراض نگذشته بود که خبر تعلیق سرپرستار بخش در فضای مجازی واکنش های زیادی را درپی داشت.خبر از این قرار بود«حکم تعلیق پرستار مشهدی از سوپروایزری صادر شد»

تجمع اعتراض آمیز پرستاران بیمارستان پاستور نو و انتقادهای سرپرستار به عدم پرداخت مطالباتشان، باعث عدم رسیدگی به بیماران شد و نارضایتی بیماران را در پی داشت که منجر به ارسال نامه‌ای از سوی رئیس بیمارستان به سوپروایزر این مجموعه شد.

بهروز افتخارزاده، رئیس این بیمارستان در نامه‌ای که بیست و نهم تیر ماه ابلاغ کرده است، منصوره رنجبر را از مسئولیت سوپروایزری معلق کرده و او را در اختیار دفتر پرستاری قرار داده است.

سوپروایزر پرستاران اخراج نشده است

 امیر رضا صالح مقدم، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با بیان اینکه بیمارستان پاستورنو یک بیمارستان خصوصی است و ارتباط تشکیلاتی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد، اظهار کرد: سرپرستار بیمارستان پاستورنو اخراج نشده است بلکه از سمت مدیریتی و سوپروایزری به یک پرستار بالینی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: احساس من این است که دلیل پایین آمدن رتبه کاری، مطالبه خانم رنجبر برای حق و حقوق همکار پرستار خود بوده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یک تشکیلات قانونی است و یکی از وظایف ذاتی و مدیریتی ما رصد موضوعات این چنینی است ، افزود: سازمان پرستاری کشور نیز در حال پیگیری است تا به شکلی صنفی و حرفه‌ای این موضوع حل شود.

صالح مقدم ادامه داد: با مدیر بیمارستان و پرستاری بیمارستان پاستورنو صحبت کردم تا خانم منصوره رنجبر تا یک الی دو روز آینده به مرتبه شغلی خود بازگردند.

وی تاکید کرد: هرچند این پرستار اخراج نشده، اما دانشگاه علوم پزشکی پیگیر بازگشت او به جایگاه شغلی قبلی اش است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این چنین مسائلی نباید باعث نارضایتی و سلب آرامش بیماران شود، خاطر نشان کرد: به محض اطلاع از این اتفاق بررسی های اولیه انجام شده تا ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان دچار اختلال نشود و خوشبختانه خدمت رسانی به خوبی در جریان است.

صالح مقدم متذکر شد: این بیمارستان بخش خصوصی است و ورود معاونت درمان به این ماجرا از وظایف تعریف شده ما نیست و دخالت محسوب می‌شود، اما از جهت اهمیت موضوع و برای احقاق حق پرستاران پیگیری‌ها انجام و ادامه خواهد داشت.

وی در پایان از تشکیل جلسه با مدیریت بیمارستان و پرستاران خبر داد و افزود: فردا سه شنبه 4 مردادماه جلسه ای حضوری در بیمارستان پاستور نو برگزار خواهیم کرد.

وی پیگیری مطالبات پرستاران را از اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و اظهار کرد: بهتر است طرح مطالبات از محیط کار با تجمع و آسیب به بیمار و خارج شدن پرسنل از بخش نباشد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما