شناسهٔ خبر: 55282151 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قاسم پور در قالب یک رشته توئیت:

دولت سیزدهم مدار حرکت خود را بر اساس سیاست‌های کلی خانواده تقویت کند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب یک رشته توییت ضمن گرامیداشت روز خانواده، بر اهمیت توجه به سیاستگذاری و برنامه ریزی در این عرصه پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب یک رشته توییت ضمن گرامیداشت روز خانواده، بر اهمیت توجه به سیاستگذاری و برنامه ریزی در این عرصه پرداخت.

متن این رشته توئیت به شرح زیر است:

امروز در تقویم ایرانیان با تاسی به سیره خاندان نبوی در شان نزول آیه مبارک "هل اتی" #روز_خانواده نامگذاری شده است. در طی سال های اخیر، علی رغم وجود #سیاست های_کل_ خانواده که راهنمای سیاست گذاری و برنامه ریزی در این عرصه است، شاهد بودیم که دولت ها صرفا اکتفا به اعطای برخی تسهیلات محدود برای ازدواج و فرزند آوری کردند و حق خانواده ادا نکردند؛ که لازم است دولت سیزدهم مدار حرکت خود را بر اساس سیاست های کلی خانواده تقویت کند.

از ابتدای مجلس، با تمام دستگاه های مسئول برای اجرایی شدن سیاست های کلی خانواده طی نامه نگاری و برگزاری جلسات، ارتباط گرفته و خواستار برنامه های عملیاتی‌شان در این راستا شدم. گزارش های دریافتی حاکی از بی برنامگی و عدم اهتمام دستگاه های مجری به این سیاست هاست.

نکته آن است که علی رغم اهمیت نهاد خانواده برای جامعه ایرانی و مسائل پرشمار این نهاد، همچنان خانواده به مثابه یک کل، در عرصه سیاستگذاری مغفول است. ضمن آنکه همه مسائل آن نیز در نظر گرفته نشده است.

#سیاستگذاری_خانواده_محور به معنای محور قرار گرفتن خانواده در برنامه ها، سیاست های اجرایی، قوانین و مقررات است که هم بر مجلس و هم بر دولت واجب است به این مقوله توجه کنند. آیا تاکنون به این اندیشیده ایم که مثلا نحوه اعطای یارانه ها چه تاثیری بر خانواده خواهد داشت؟ قوانین و مقررات حوزه شهرسازی چطور؟ آیین نامه ها و دستورالعمل های طراحی و ساخت خانه ها یا اعطای مجوزها؛ در نگارش این ها به نهاد خانواده به مثابه یک کل توجه می شود؟.

این ها پرسش هایی است که می توان بی شمار در عرصه های مختلف مطرح کرد. مسئله این‌جاست که علی رغم تاکید سیاست های کلی خانواده، هنوز خانواده نتوانسته به مانند خون در رگ های قوانین و سیاست ها جاری شود و شاید بتوان راه حل عمده را مسئله‌مند کردن خانواده برای قانون گذاران و برنامه ریزان دانست. بایستی مسئله خانواده، مسئله اصلی عرصه سیاستی کشور شود و سیاستمداران ما دغدغه این نهاد مهم را در تمام لحظات مدیریتی، برنامه ریزی و اجرایی خود داشته باشند.

در نهایت، در روز ملی خانواده آرزو می کنم کانون خانواده های شریف ایرانی هر روز گرم تر و مهرمان تر باشد و ما فعالان عرصه سیاست نیز بیشتر و بیشتر در مسیر خانواده محوری در فعالیت های خود حرکت کنیم./

پایان پیام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  فاطمه قاسم پور متن این رشته توئیت به شرح زیر است:

نظر شما