شناسهٔ خبر: 55281274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه:

پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های روسی یک پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین را منهدم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در سخنانی اظهار داشت: نیرو‌های روسی یک پایگاه نظامی اوکراین را در منطقه بوگدانیوتسی واقع در استان خملنیتسکی این کشور منهدم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه تصریح کرد: این حمله را با موشکی با برد بلند و دقت بالا انجام شده است و در پایگاه مذکور مهمات لازم برای هویتزر «ام-۷۷۷» و سامانه موشکی «هیمارس» (HIMARS) که از آمریکا به اوکراین ارسال شده بود، نگه‌داری می‌شد.

کوناشنکوف سپس اظهار داشت: یک تیم خرابکاری از ارتش اوکراین نیز در خرسون هدف قرار گرفته و از پای درآمده است.

«ایگور کوناشنکوف» اضافه کرد: بر اثر حمله دیگری به پایگاه موقت تیپ ۹۵ تهاجم هوایی وابسته به نیرو‌های مسلح اوکراین در دونتسک نیز بیش از ۱۰۰ سرباز این کشور و مزدور خارجی از پای درآمده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شش مرکز فرماندهی و پست نظارتی، چهار انبار مهمات و رادار سامانه پدافند هوایی «اس- ۳۰۰» متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

این مقام دفاعی روسیه خاطرنشان کرد: در طول این بازه زمانی، همچنین شش پهپاد ارتش اوکراین سرنگون و ۶ راکت انداز چندگانه از نوع «اوراگان» را کشف و ضبط کرده اند.

وی همچنین متذکر شد: ارتش روسیه تاکنون در اوکراین ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ بالگرد، ۱۶۱۱ پهپاد، ۳۵۷ سامانه پدافند هوایی، ۴۱۶۱ تانک و خودرو زرهی، ۷۶۳ راکت‌انداز چندمنظوره، ۳۱۹۸ هویتزر و خمپاره‌انداز و ۴۴۵۹ خودروی ویژه نظامی را منهدم کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما