شناسهٔ خبر: 55279787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرنگار فارس از تبریز منتخب جشنواره نانو و رسانه

خبرنگار فارس از تبریز منتخب هیأت داوران جشنواره نانو و رسانه در سال 1401 شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا عبداللهی، خبرنگار خبرگزاری فارس در تبریز از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری به عنوان افراد با عملکرد برتر در حوزه نانوی کشور انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

در مراسمی که امروز به همین منظور در محل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، طی لوح تقدیری با امضای سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو کشور از عملکرد زهرا عبداللهی خبرنگار فارس در تبریز تقدیر به عمل آمد.

جشنواره سراسری نانو و رسانه با رویکرد توسعه این دانش نوین در سطح کشور و ارزیابی عملکرد فعالان این حوزه در بخش رسانه‌های تخصصی صنعت، رسانه‌های عمومی و بخش دانشجویی اقدام به معرفی افراد برتر در سطح کشور کرده است.

مراسم اختتامیه جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۰، امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مدیران رسانه‌های برتر، خبرنگاران برتر و اصحاب رسانه برگزار شد.

فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد و شرکت‌کنندگان تا ۲۰ خرداد مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را داشتند. ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو هر سال بر اساس ارزیابی عملکرد رسانه‌ها اقدام به برگزاری جشنواره «نانو و رسانه» و تجلیل از «رسانه‌های برتر»، «افراد با عملکرد برتر» و «آثار برتر» در ترویج فناوری نانو می‌کند.

در این جشنواره آثار رسانه‌های رسمی در ۶ بخش صدا، سیما، رادیو، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، عکس‌ها و شبکه‌های اجتماعی بررسی شده و در هر یک از بخش‌ها برگزیدگانی معرفی و تقدیر می‌شوند.

در جشنواره امسال بیش از ۳۰۰ اثر در ۳ بخش رسانه‌های عمومی، رسانه‌های تخصصی صنعت و دانشجویی به دبیرخانه جشنواره نانو و رسانه ارسال شد و توسط داوران جشنواره بررسی و در نهایت آثار برتر انتخاب شدند. برترین آثار رسانه‌ای سال ۱۴۰۰ با حضور  علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی و تقدیر شدند.

در حال حاضر ایران در حوزه نانو تکنولوژی دنیا از نظر توسعه کمی و کیفی در رتبه ۴ دنیا و بعداز کشوهای چین، هند و آمریکا و بالاتر از تمامی کشورهای اروپایی، ژاپن و کره جنوبی قراردارد.

همچنین جغرافیای حضور تولیدات نانو تکنولوژی ایران در ۴۵ کشور از جمله کره جنوبی، استرالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه، مالزی، اندونزی و حتی آمریکا لاتین، حکایت از توانمندی‌ها و توفیقات دانشمندان کشور در این عرصه دارد.

انتهای پیام/ ۶۰۰۱۴/س

نظر شما