شناسهٔ خبر: 55272277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در اختتامیه جشنواره نانو و رسانه؛

بیت‌اللهی: نام ایران به عنوان یک کشور پیشرو در حوزه نانو مطرح است

مشاور ارشد ستاد فناوری نانو گفت: امروز بیش از یک هزار و صد محصولی که در بازارهای داخلی و جهانی مطرح کردیم، توانستیم نام ایران را به عنوان یک کشور پیشرو در حوزه نانو مطرح کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی بیت‌اللهی، مشاور ارشد ستاد فناوری نانو امروز در اختتامیه جشنواره نانو و رسانه گفت: واقعیت امر این است که بدون کمک، اطلاع رسانی و آگاه سازی شما در خصوص پیشرفت‌های نانوی کشور، ما امروز نمی توانستیم پیام باور کردن خود را محقق کنیم. یک بخشی از این موفقیت بزرگ در حوزه فناوری، ناشی از تلاش‌های دانشمندان، متخصصین، دانشجویان و فناوران ما در صنعت بوده است.


بیت‌الهی افزود: ما باید این توانمندی و باور را به مردم و بخصوص جوان و آینده ساز این کشور منتقل می کردیم که این کار ممکن نبود؛ مگر با تلاش و همراهی مجموعه‌های مختلفی که جریان خبر را در کشور میدیرت می‌کنند و مجموعه اصحاب خبر، صداوسیما و دست‌اندرکاران این حوزه که این امکانات را فراهم کردند و این دوستی و وفاق فناوری و حوزه خبر شکل شکل گرفت که همواره شاهد آن بودیم.

 

وی ادامه داد: نسل ما به یاد داد که قبل از انقلاب ایرانی متهم بود که نمی‌تواند حتی سوزنی را بسازد و همواره در بین دانش‌آموزان این باب بود که ما نمی‌توانیم.

 

مشاور ارشد ستاد فناوری نانو افزود: خوشبختانه پس از انقلاب پیام (ما میتوانیم) امام خمینی به خوبی دریافت شد و در مسیر خوبی قرار گرفت؛ اگرچه هنوز با ایده‌آل‌ها و شکوفایی مدنظر فاصله داریم و باید بیش تر از پیش تلاش کنیم. سال گذشته در حوزه فناوری نانو، به اندازه انگشتان دست اساتیدی نداشتیم که تعریف فناوری نانو را بدانند و به طور جامع عرضه‌ کنند و همین‌طور در بین عامه مردم نیز آگاهی وجود نداشت؛ اما اکنون با لطف خدا و تلاش جامعه علمی توانستیم در دنیا مطرح شویم.

 

بیت اللهی افزود: در تمام اجلاس‌های مهم جهانی که بحث نانو مطرح است؛ ایران نیز دعوت می‌شود. امروز بیش از یک هزار و صد محصولی که در بازارهای داخلی و جهانی مطرح کردیم توانستیم نام ایران را به عنوان یک کشور پیشرو در حوزه نانو مطرح کنیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه محصولات نانو در بین مردم در حوزه‌های مختلف مورد استفاده مردم قرار گرفته است و در بحث‌های مهم تنظیم‌گری بين المللي تا کنون ۱۰ استاندارد بین المللی با مدیریت ایران منتشر کردیم و این به این معناست که بیش از صد و شصت کشور در دنیا از استانداردهایی که با نظر کارشناسان، اساتید و فناوران ایرانی تنظیم شده استفاده می‌کنند.

 

مشاور ارشد ستاد فناوری نانو خاطرنشان کرد: ۴ سال پیش شبکه‌ای بین‌المللی تحت عنوان شبکه‌های فناوری پایدار نانو را به اتحادیه اروپا پیشنهاد دادیم. الان مقدمات کار و برنامه‌های آن تنظیم شده که با مشارکت بیش از چهل کشور در دنیا قرار است در سطح کمیسیون اروپا مطرح شود.

گفتی است، مسئولیت این شبکه را ایران به عهده دارد و نشانگر جایگاه جمهوری اسلامی در فعالیت های این حوزه است.

نظر شما