شناسهٔ خبر: 55270463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون فنی المپیاد:

رقابت‌های کشتی چهارم و پنجم مرداد در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

معاون فنی المپیاد گفت: مسابقات کشتی المپیاد دانشجویان کشور در اوزان المپیکی و در دو ماده آزاد و فرنگی روز‌های چهارم و پنجم مرداد در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، رامین امیرساسان، معاون فنی المپیاد هدف از برگزاری المپیاد‌های ورزشی دانشجویان با اشاره به اینکه مفهوم المپیاد و المپیک، رقابت در کنار دوستی است، گفت: همان طور که در مسابقات بین المللی نیز مشاهده می‌کنیم، حریف‌ها پس از مبارزه، جنگ و تلاش برای پیروزی و سایر موضوعات، با همدیگر دست می‌دهند.

معاون فنی المپیاد پانزدهم با بیان این‌که اصل برگزاری المپیاد‌ها شیرینی ورزش و رفاقت است، افزود: فارغ از المپیاد، پهلوانی و جوانمردی در فرهنگ و سنت ما به وفور وجود دارد. پهلوانانی، چون تختی، پوریای، ولی و قاسم سلیمانی که فدای وطن و کشور شده‌اند، الگوی حس جوانمردی و پهلوانی در کنار رقابت هستند.



بازخورد‌های خوبی از المپیاد دختران داشتیم


امیرساسان همچنین در خصوص بازی‌های پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان، اظهار کرد: المپیاد دختران از روز ۱۹ تیر ماه شروع شد و تا ۲۶ تیر ماه ادامه داشت، بازخورد‌های خوبی از کیفیت برگزاری گرفته تا بحث تغذیه، اسکان گردشگری، نظم و ترتیب، حاشیه‌ها، داوری، جدول و... داشتیم.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز و استان باستانی آذربایجان شرقی مانند دیگر مراسمات، تمام تلاش خود را کرد تا از اولین‌ها باشد. قطعا کمبود‌هایی هم بوده، اما خوشبختانه رضایتمندی‌ها جلب شد و امیدوار هستیم که مجموعه‌ی ۲۲۵۰ نفری المپیاد دختران خاطرات خوبی از المپیاد داشته باشند.

معاون فنی المپیاد پانزدهم افزود: المپیاد پسران نیز در ۱۲ رشته از روز ۳۰ تیر ماه آغاز شده است که چهار رشته روز شنبه به اتمام رسیدند و هشت رشته باقیمانده است که همه‌ی موارد پیش‌بینی شده و آماده ادامه کار هستیم.


حضور داوران و مربیان ملی و بین‌المللی و پیشکسوتان سطح مسابقات را بالاتر برده است


امیرساسان یادآورشد: در رشته‌های مختلف چندین ملی پوش داشتیم و حضور داوران و مربیان ملی و بین‌المللی و پیشکسوتان سطح مسابقات را بالاتر برده است و در این ۸ رشته امیدواریم رقابت‌ها به خوبی برگزار شوند.

وی گفت: تا این جای کار مجموعه‌ تربیت بدنی دانشگاه تبریز، ریاست و سازمان تربیت بدنی وزارت علوم همه دست به دست هم داده‌اند تا المپیاد به یاد ماندنی داشته باشیم، اما به هر حال کمبود‌ها و نواقص هم وجود دارند و تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا میهمانان راضی برگردند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران دختر دانشگاه تبریز در رشته‌ی والیبال و فوتسال دوم شدند و در شنا مدال برنز را کسب کردند، اما مانند برخی دانشگاه‌های کشور، محدودیت‌های کرونایی باعث رکود تمرینات ورزشکاران دانشگاه تبریز شده بود که امیدواریم تیم ما با سربلندی بتواند به مدال برسد.


امیرساسان با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی در این دوره از المپیاد خاطرنشان کرد: مسابقات کشتی المپیاد دانشجویان کشور در اوزان المپیکی و در دو ماده آزاد و فرنگی روز‌های چهارم و پنجم مرداد در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

معاون فنی المپیاد گفت: در رشته کشتی نیز زحمات زیادی کشیدیم و همه‌ی تیم‌ها و دانشجویان تلاش کرده‌اند. البته زمان تمرین محدود بود و ما تلاش خود را می‌کنیم تا رقابت‌ها به خوبی برگزار شود.

وی به خطر انداختن جان خود برای یاری رساندن به داوطلب مصدوم در افتتاحیه دختران را وظیفه خود دانست.

امیرساسان در رابطه با به خطر انداختن سلامتی خود برای کمک به داوطلبی که در افتتاحیه بخش دختران دچار مصدومیت شد اظهار کرد: علاقه‌ای به بُلد شدن این موضوع نداشتم، در آن لحظه ضرورتی پیش آمد و یکی از داوطلبان به علت افت فشار خون تعادل خودش را از دست داد که با وجود حضور اورژانس برای کمک به سمت این داوطلب شتافتم و به عنوان یک میزبان این حرکت را وظیفه خود دیدم و تا لحظه به هوش آمدنشان در کنار ایشان ماندم که از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ در این میان یک اتفاق نیز باعث به وجود آمدن شکستگی استخوان پاشنه پای ام شد که در حال بهبودی هستم، این یک وظیفه انسانی بود که به نظر من نباید چنین بُلد شود.

نظر شما