شناسهٔ خبر: 55266366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

ارتباط ایران با اعضای ۱+۴ از طریق آقایان بورل و مورا ادامه داشته و موضوعات در حال گفت و گو است

عمویی با اشاره به حضور علی باقری در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه آقای باقری تاکید کرد که ارتباط ایران با اعضای ۴+۱ از طریق هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داشته و موضوعات در حال گفت و گو است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به  جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون ، ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی ریاست قوه قضائیه جهت تصدی ۳ کرسی حقوق دان شورای نگهبان در کمیسیون حاضر شدند که ضمن معرفی سوابق تحصیلی و کاری شان به ارائه برنامه هایشان برای عضویت در شورای نگهبان پرداختند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه آقای باقری  گزارشی از آخرین تحولات سیاسی – بین المللی و اقدامات دستگاه سیاست خارجی ارائه کرد. وی به ابعاد بحران  اوکراین و پیامدهای آن در تحولات بین المللی و منطقه ای و همینطور به موضوع سفر بایدن به منطقه اشاره کرد  و ضمن تشریح سناریوهای احتمالی درخصوص این سفر، اشاره داشتند که این سفر در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده است.


وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز به اقدامات صورت گرفته در دستگاه سیاست خارجی کشور برای پیگیری عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس پلاس اشاره شد که جزو اقدامات سیاست خارجی کشور در سال های گذشته بوده است.


عمویی ادامه داد: همچنین آقای باقری به پایدار سازی روابط ایران با کشورهای مختلف اشاره و تاکید کردند که تثبیت جایگاه ایران در کوریدورهای بین المللی جزو موضوعات هدف گذاری شده ایران در وزارت خارجه است و ایران باید نقش خود را در سواپ انرژی در منطقه تقویت کند.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در بخش دیگری از جلسه امروز هم به روند مذاکرات هسته ای پرداخته و اشاره شد که ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای 4+1 از طریق هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا یعنی آقایان بورل و مورا ادامه داشته و موضوعات در حال گفت و گو است .


وی ادامه داد: همچنین در این جلسه نمایندگان بر اخذ تضمین های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام و اهمیت راستی آزمایی از رفع تحریم های طرف‌های غربی از ایران در صورت کسب توافق تاکید کردند.


عمویی خاطر نشان کرد: حل و فصل موضوعات پادمانی از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه تاکید شد و هم مذاکره کننده ارشد کشور و هم نمایندگان حاضر در جلسه بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم ایران از توافق احتمالی تاکید کردند.

پایان پیام/33

نظر شما