شناسهٔ خبر: 55265767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله راکتی به پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق

منابع خبری عراقی از حمله راکتی گروه «سرایا اولیاء الدم» به پایگاه نظامی زلیکان ترکیه در استان موصل در شمال عراق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد که پایگاه نظامی «زلیکان» در «بشیقه» در استان «موصل» عراق که محل استقرار نیرو‌های نظامی ترکیه است، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش صابرین نیوز، گروه «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت این حمله که با استفاده از راکت‌های ۱۲۲ میلی‌متری انجام شده است را برعهده گرفت.

پایگاه خبری «موازین نیوز» هم نوشت، «سرایا اولیاء الدم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله در راستای "انتقام‌گیری از خون شهیدانمان، تکرار حملات مجرمانه ترکیه، تداوم بمباران خاک عراق و ترساندن زنان و کودکان" صورت گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

«سرایا اولیاء الدم» در این بیانیه همچنین اعلام کرد در ۲ عملیات، با راکت‌های ۱۲۲ میلمتری، این پایگاه را هدف قرار داد که راکت‌ها به اهداف خود اصابت کردند، این گروه بر آمادگی کامل خود برای انتقال جنگ به داخل خاک ترکیه نیز تأکید کرد.

بامداد روز چهارشنبه گذشته جنگنده‌های ترکیه استراحتگاه برخ در استان دهوک را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر از غیرنظامیان شدند.

پس از این حمله وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی رضا کنای» سفیر ترکیه در بغداد را درپی حمله وحشیانه و جنایتکارانه علیه یک اقامتگاه گردشگری در روستای «برخ» ناحیه «درکار» در استان «دهوک» از توابع اقلیم کردستان احضار کرده است.

در این راستا یک منبع عراقی روز یکشنبه از پیشنهاد وزیر امنیت عراق به دولت این کشور در خصوص اعزام نیرو‌های ارتش به مرز با ترکیه خبر داد.

رئیس ستاد کل ارتش عراق نیز با بیان این‌که ترکیه در حال تهاجم به اقلیم کردستان است پیشنهاد اعزام ارتش فدرال این کشور را به مرزهای مشترک داد.

نظر شما