شناسهٔ خبر: 55254224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردن: همه کشور‌های عربی خواهان روابط با ایران هستند

پادشاه اردن اعلام کرد که همه کشور‌های عربی از جمله اردن مشتاقانه منتظر روابط خوب با تهران هستند.

صاحب‌خبر -

ملک عبدالله در مصاحبه با روزنامه «الرای اردن»  با اشاره به روابط با ایران، اعلام کرد: «ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و همه کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با ایران بر اساس احترام متقابل، حسن همجواری و احترام به حاکمیت کشور‌ها هستند. ما معتقدیم که گفتگو راه حلی برای حل اختلافات است.»

پادشاه اردن در ادامه نشست جده را نشان‌دهنده اولویت و محوریت آرمان فلسطین و هماهنگی بین کشور‌های عربی توصیف و ابراز امیدواری کرد که نتایج این اجلاس به تبلور چشم‌اندازی جدید برای منطقه، مبتنی بر یکپارچگی اقتصادی و رسیدن به راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های منطقه منجر شود.

ملک عبدالله درباره مسئله فلسطین گفت: « فلسطین  کلید صلح و ثبات همه جانبه در منطقه است. مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس اشغالی وظیفه ماست و از آن کوتاه نخواهیم آمد.»

او در انتها بحران سوریه را دارای پیامد‌های بسیار فاجعه بار توصیف کرد و برون رفت از آن را منوط به دستیابی یک راه حل سیاسی جامع دانست. راه حلی که به رنج مردم سوریه پایان دهد و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان فراهم کند و امنیت و ثبات را به سوریه باز گرداند.

نظر شما