شناسهٔ خبر: 55248045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ادعای عجیب رئیس پیشین دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال؛

محکومیت قطعی ایران به پرداخت بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان/ «پیروزی بزرگ» فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شیّاد بلژیکی؟!

پروسه رسیدگی به پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران توسط دادگاه عالی ورزش خاتمه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ صفی‌الله فغان‌پور، رئیس پیشین دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال پیرامون آخرین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس و اقدام ایران برای تجدیدنظر در این رأی اظهار داشت: در کمیته انضباطی فیفا محکوم به پرداخت ۶ میلیون یورو شدیم. این جا نگرانی زیادی ایجاد شده بود و همه فکر می‌کردند در CAS هم محکوم شویم اما موفقیت بزرگی حاصل شد. تنها پرونده‌ای که در طول این سال‌ها موفق شدیم، همین پرونده ویلموتس است که در CAS بوده و رأی شکسته شده.

وی در ادامه بیان داشت: اصل شکایت مبلغی بالاتر از ۶ میلیون یورو بود که به علاوه ۵ درصد و تأخیر، در مجموع می‌شد ۱۲ میلیون یورو. الان دادگاه عالی ورزش پرونده را نقض و تبدیل به کمتر از ۳ میلیون یورو کرده. این اتفاق موفقیت بزرگی برای فدراسیون بوده و الان باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی قابل توجه نیست!

فغان‌پور در گفت‌وگو با برنامه سلام صبح به‌خیر شبکه سوم سیما عنوان داشت: رأی صادر شده؛ احتمالاً همین هفته هم اعلام می‌شود و «گراندز» رأی می‌آید. این حرفی که زدم قطعی است، باید موفقیتی که در دادگاه عالی ورزش کسب کردیم را تبریک بگویم!

به گزارش دانا؛ مارک ویلموتس در سال ۱۳۹۸ به جای کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی ایران رسید. او  کمتر از ۶ ماه سرمربی تیم ملی کشورمان بود و قبل از ثبت ۲ باخت مقابل بحرین و عراق، مبلغ ۲ میلیون یورو از فدراسیون فوتبالی که رئیس آن مهدی تاج بود، دریافت کرد. با استناد به صحبت‌های فغان‌پور، ویلموتس در مدت زمان کوتاهش در تیم ملی حداقل ۵ میلیون یورو از ایران به دست آورده!

در شرایطی که ضرری بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان به بیت‌المال و منابع فوتبال ملی وارد شده و در ادامه هم خواهد شد، بانیان وضع موجود و رقم‌زنندگان این خسران عظیم مجدداً هوای بازگشت به فدراسیون فوتبال را در سر دارند و رؤیاهای عجیبی را می‌پرورانند؛ رؤیاهایی که به شرط مهار فشارها و تصمیم قاطعانه کمیته بدوی احتمالاً پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما