شناسهٔ خبر: 55245826 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره مندی رمزارزی برای توسعه صنعت گردشگری

یک کارشناس حوزه رمز ارز گفت: حمل آسان، شفافیت و سهولت در انتقال دلایل اصلی محبوبیت رمزارز‌ها به خصوص در حوزه گردشگری است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا قودجانی گفت: طبق مطالعات انجام شده در ۱۰ صنعت مختلف در خصوص ضریب نفوذ استفاده رمزارز‌ها در آنها، صنعت گردشگری رتبه اول را به خود اختصاص داده است به طوریکه ۲۲ درصد آز امریکایی‌ها، علاقمند به استفاده از  رمزارز برای سفر‌های خود هستند.

این کارشناس حوزه رمز ارز گفت: محبوبیت رمزارز‌ها برای مسافرت با سرعت زیادی در حال گسترش است؛ سایت‌های بین المللی خدمات مسافرتی نیز برای آنکه پاسخگوی تقاضای مشتریان خود باشند، وارد این بازار شده اند.

وی افزود: همچنین خودپرداز‌های رمزارز‌ها (CTM) نیز در بسیاری از  نقاط جهان برای تبدیل و دریافت ارز‌های فیات مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایران با توجه به تحریم‌های شبکه بانکی نیز می‌تواند از رمزارز‌ها به عنوان یک فرصت برای صنعت گردشگری خود بهره ببرد.

قودجانی گفت: بسیاری از توریست‌ها در ایران بخاطر تحریم‌ها، توانایی استفاده از کارت‌هایی مانند مسترکارت یا ویزا کارت را ندارند، درصورتی که قوانین تسهیل کننده‌ای در ایران برای استفاده از رمزارز‌ها اتخاذ شود، صنعت گردشگری ایران می‌تواند این نگرانی توریست‌ها را مرتفع سازد.

به گفته او در حال حاضر استارتاپ‌های ایرانی در این زمینه، در حال تهیه و توسعه نرم افزار‌هایی در حوزه گردشگری هستند.

نظر شما