شناسهٔ خبر: 55236261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تاکید ایران و پاکستان بر لزوم تامین امنیت در افغانستان

وزیر خارجه پاکستان و نماینده کشورمان در امور افغانستان با ضروری خواندن گسترش امنیت در منطقه بر لزوم تعامل سازنده با هیات حاکمه فعلی افغانستان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، حسن کاظمی قمی نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش وزارت خارجه پاکستان، زرداری در این دیدار بر تعهد پاکستان به افغانستان امن و صلح آمیز تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دو کشور و منطقه برای کمک به کاهش رنج و مشکلات مردم افغانستان استفاده کرد. 

وزیر خارجه پاکستان در ادامه افزود: برای گسترش امنیت در منطقه نیاز است تا با هیات حاکمه فعلی افغانستان تعامل سازنده صورت گیرد. 

وی همچنین در ادامه بر لزوم گسترش روابط دوجانبه با ایران در توسعه روابط اقتصادی و تجاری، همکاری در انرژی، امنیت و ترانزیت تاکید کرد.

کاظمی قمی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نقش سازنده پاکستان در افغانستان گفت: صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت بلندمدت در منطقه ضروری است.

این دو مقام ارشد ایران و پاکستان همچنین ابتکارات منطقه‌ای در بحث افغانستان به ویژه توافقات مرتبط با اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان و نشست‌های آتی را مورد بررسی قرار دادند. 

پیش از این «حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با «محمد صدیق»، همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

صدیق درباره این دیدار در توئیتی نوشت: «با نماینده ویژه ایران برای افغانستان در خصوص حوزه‌های بالقوه و مهم همکاری گفت‌وگو کردیم. همچنین در این دیدار درباره اوضاع افغانستان و منطقه نیز رایزنی انجام شد.»

روز پنجشنبه گذشته رسانه‌های پاکستان از سفر «حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به اسلام آباد خبر داده بودند. 

به گزارش این رسانه‌ها، مسائل مربوط به مدیریت مرزی بین پاکستان، افغانستان و ترانزیت در منطقه از جمله موضوعات سفر کاظمی قمی به پاکستان عنوان شده است.

پیش از این کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران به چندین کشور منطقه از جمله ازبکستان و قرقیزستان و تاجیکستان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشورها دیدار و رایزنی کرده بود./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما