شناسهٔ خبر: 55235701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی و زیربنایی در دستگاه های اجرایی تعطیل شده، گفت: اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها یا این اوضاع اقتصادی و افزایش هزینه‌ها با هم همخوانی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوا قاسمی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، اظهار کرد: در حالیکه بیشتر درآمدها صرف حقوق و دستمزد می‌شود، عمده گله‌مندی‌ها نیز به همین حوزه بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به منع استخدام جدید، محدودیت منابع و نبود نیروی کافی نمی‌توان به تحقق عدالت و مبارزه با فساد امیدوار بود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها با این اوضاع اقتصادی و افزایش هزینه‌ها بچهمخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: اعتبارات فرهنگی و زیربنایی در دستگاه‌های اجرایی تعطیل شده و نیاز به تقویت جدی این حوزه دارد ضمن اینکه اجرای برخی طرح‌های زیربنایی در حوزه تولید و اشتغال لنگ یک امضا است.

قاسمی‌پور در ادامه گفت: طرح‌های پژوهشی پیشنهادی باید منجر به ارائه راهکار برای حل مشکلات استان باشد.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات پژوهشی به مراکز، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اختصاص پیدا کند تا با ورود فعالان این عرصه بستر تحقق شعار سال فراهم شود.

معاون توسعه منابع استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: توزیع اعتبارات براساس عملکرد به صورت کامل در استان اجرا شود.

عبدالله رشیدی‌پور گفت: در توزیع بودجه مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها باید مسائل مختلفی مورد توجه قرار گیرد تا خروجی بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه مصوب سال گذشته یک رقم و عملکرد رقم دیگری بود، گفت: امیدواریم در توزیع بودجه امسال براساس عملکرد دستگاه‌ها عمل شود و در تخصیص اعتبارات پژوهشی هم دقت لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما