شناسهٔ خبر: 55234701 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازی‌های ورزشی دانشجویان جهان مرداد سال آینده برگزار خواهد شد

تهران - ایرنا - پس از تعویق دو باره سی و یکمین دوره یورنیورسیاد دانشجویان جهان در تیر ماه امسال، فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی (FISU) زمان جدید برگزاری این بازی‌ها را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی؛ پس از اینکه کشور چین میزبان سی و یکمین دوره یونیورسیاد جهانی دانشجویان این رقابت را برای بار دوم به دلیل شیوع کرونا لغو کرد، حالا فدراسیون بین‌المللی اعلام کرده که این بازی‌ها روزهای ۶ الی ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) در شهر چنگدو چین برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، پیرو پیشنهاد هادی بشیریان ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، کسانی که از لحاظ سنی واجد شرایط شرکت در یونیورسیاد سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بودند جهت افزایش بهره‌وری و کیفیت مسابقات مجاز به حضور دریونیورسیاد ۲۰۲۳ خواهند بود.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان در ۱۸ رشته ورزشی برگزار می شود. این رقابت‌ها با اعلام فیزو همچنان با عنوان یونیورسیاد ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. 

کاروان ورزشی دانشجویان  ایران در سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویی که سال ۲۰۱۹ و به میزبانی ایتالیا برگزار شد توانست جایگاه نهم این رقابت ها را از آن خود کند.

نظر شما