شناسهٔ خبر: 55231831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آریان راد در گفتگو با دانشجو:

روابط تهران و مسکو به سطح راهبردی می‌‎رود / افزایش ۳۱ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه + فیلم

کارشناس مسائل روسیه گفت: روابط تهران و مسکو با سفر پوتین به تهران، به سطح راهبردی می‌‎رود و تثبیت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

رامین آریان راد کارشناس مسائل روسیه در گفتگوی اسکایپی با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره افزایش همکاری‌های ایران و روسیه اظهارکرد: هدف اصلی سفر ولادیمر پوتین به تهران، تثبیت روابط راهبردی تهران و مسکو بود که با سفرهای گذشته مقداری تفاوت داشت.

وی افزود: از سال 2012 تا کنون، دوره گسترش روابط بین تهران و مسکو آغاز شده است؛ جنگ روسیه و اوکراین و فاصله بین روسیه غرب نیز به ارتقای روابط تهران و مسکو کمک زیادی کرد.

آریان راد تصریح کرد: حمایت روسیه از عضویت ایران از سازمان شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از جمله مصادیق رسیدن روابط تهران و مسکو به سطح راهبردی محسوب می‌شود.

این کارشناس با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در موضوع اوکراین گفت: بنظر می‌رسد ارتباطی که در جریان بحران سوریه بین ایران و روسیه شکل گرفت، در جنگ اوکراین نیز شکل بگیرد. از طرفی، حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه، در چهارماهه نخست امسال، 31 درصد افزایش پیدا کرده است.

<div id="video-display-embed-code_1741475" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1022803/1741475?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما