شناسهٔ خبر: 55227375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهیان نور دانش آموزی به دیدار حاج قاسم می آیند

معاون پرورشی وتربیتی آموزش وپرورش استان کرمان از ویژه برنامه اردوهای راهیان نور دانش آموزی به مقصد مزار حاج قاسم خبرداد.

صاحب‌خبر -

سید اصغر سادات حسینی با اشاره به برنامه استان کرمان برای تبیین شخصیت حاج قاسم سلیمانی و معرفی این الگو به دانش‌آموزان گفت: با عنایت به ظرفیت فرهنگی معنوی شهر کرمان به واسطه مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین اینکه سپهبد سلیمانی نماد امید، اعتماد به نفس، رشادت، و رمز استقامت و پیروزی است، برنامه ویژه‌ای تحت عنوان سفر‌های تربیتی راهیان نور مکتب حاج قاسم طراحی شده است که یکی از مقصد‌های اردو‌های دانش‌آموزی گلزار شهدای کرمان و زیارت مرقد مطهر سردار دل‌ها و استفاده از برنامه‌های فرهنگی این مکان است.

او  بیان کرد: هدف اصلی از این برنامه الگو سازی از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی برای نسل نوجوان و جوان خواهد بود.

سادات حسینی افزود: از مهم‌ترین آثار گردهمایی معاونین پرورشی استان‌ها تبادل تجربه و تضارب آرا است که باعث کاهش خطا‌ها و در نتیجه شتاب در پیشرفت برنامه‌ها خواهد شد و گاهی اوقات برگزاری جلسات و اینگونه گردهمایی‌ها بعضاً باعث قوی‌تر شدن انگیزه‌ها جهت پیگیری امور هم می‌شود.

او گفت: در جهت بهتر انجام شدن فعالیت‌های پرورشی علاوه بر توانمندسازی مربیان و معاونین و تقویت انگیزه آنان، ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های مدارس اثر گذار است.

سادات حسینی در ادامه افزود: آموزش احکام و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی یکی از این برنامه‌ها خواهد بود. با توجه به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با احکام الهی و با توجه به مقتضیات سنی و نیاز‌های شرعی آنان برنامه ریزی و کمک طلاب کرمانی مقیم قم موسسه شهیدین (شهیدان باهنر و ایرانمنش) از جمله برنامه‌های این استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: باید بخشی از برنامه‌ها در قالب معرفی شخصیت‌ها باشد؛ با توجه به ضرورت شناخت و آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و ... استان خود و کشور و همچنین کارکرد اثرات معرفی الگو، پیشنهاد می‌شود برنامه‌ای مدون علاوه بر محتویات کتب درسی در حوزه پرورشی استان‌ها تدوین و اجرایی شود.

نظر شما