شناسهٔ خبر: 55199875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

واکنش کنعانی به اظهارات اخیر سفیر روسیه:

انتظار نداریم سفرای خارجی در امور ایران دخالت کنند

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارات سفیر روسیه در یکی از رسانه­ها واکنش نشان داد و گفت که انتظار ندارد سفرای کشورهای خارجی در امو داخلی ایران دخالت کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک نشست مطبوعاتی درباره آخرین تحولات برجام گفت: برخلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر ناکام بودن مذاکرات دوحه، این مذاکرات راه را برای تداوم گفتگوها میان طرف‌های مختلف توافق هسته­ای باز گذاشت و مذاکرات خوبی بود.

وی با بیان این که «جوزپ  بورل» با حسن نیت و جدیت پیگیره آماده­سازی زمینه برای ادامه مذاکرات در دور بعدی است، ادامه داد: طرف ایرانی هم در این زمینه موضوع را با حسن نیت و جدیت دنبال می کند. زمینه برای توافق فراهم است و مشکل اساسی برای توافق وجود ندارد، جز اینکه طرف آمریکایی باید تصمیم  سیاسی خود را به صراحت و با جدیت اتخاذ کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تصویب طرح جدید در سنا آمریکا برای نظارت بر صنعت هسته‌ای ایران، تأکید کرد: دولت آمریکا از یک طرف می‌گوید به دنبال مذاکره و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ است و از طرف دیگر به صورت متوالی و متناوب اقداماتی را انجام می‌دهد که کاملا متناقض با آن چیزی است که به زبان جاری می‌کنند. در واقع شاهد یک تناقض رفتاری و گفتاری نزد دولت آمریکا و نهادهای داخلی این کشور هستیم.

کنعانی ادامه داد: ایران به دولت آمریکا و نهادهای داخلی این کشور به صورت مجموعه‌ای یکپارچه نگاه می‌کند و هر اقدام آمریکا در روند مذاکرات هسته‌ای تأثیرگذار خواهد بود و ایران بر همین مبنا عکس‌العمل خود را خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سفیر روسیه در تهران به تازگی در مصاحبه با یکی از رسانه­ها گفته که غرب می‌خواهد همجنس‌گرایی را در ایران ترغیب کند، واکنش وزارت خارچه چیست؟ تصریح کرد: ما قطعا انتظار نداریم که سفرای محترم خارجی مقیم در تهران در موضوعات و مسائل داخلی ایران اظهار نظر کنند و یا مداخله‌ای داشته باشند. وزارت خارجه حتما نسبت به این گونه موضوعات و مسائل حساسیت دارد و بر مبنای مسئولیت‌ها و وظایف ذاتی خود عمل می‌کند.

کنعانی درباره موضوع مناسبات با امارات نیز گفت: ما اظهارات مقامات عالی امارات برای اعزام سفیر به ایران را به فال نیک می‌گیریم و نشان دهنده شکل‌گیری فضای مثبت در منطقه تلقی می‌کنیم.

وی  افزود: روابط ما با امارات متنوع است. دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل تجاری با یکدیگر همکاری دارند. شرایط جدید منطقه،ه باعث شده نه تنها امارات بلکه دیگر کشورها نیز در منطقه این تمایل را داشته باشند که تعاملات ایجابی خود با ایران را تقویت کنند و ایران نیز از چنین روندی استقبال می‌کند.

 

 

نظر شما