شناسهٔ خبر: 55187027 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش آقای وزیر به موضوع قفل کودک اینترنت

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع قفل کودک اینترنت واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل کودک اینترنت، اظهار داشت: وجود محتوا‌های غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتوا‌ها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند.

وی افزود: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتور‌های ارتباطی سرور‌هایی معین کردیم تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود و بحث قفل کودک اصلا مطرح نیست.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: دسترسی به محتوا‌های غیر اخلاقی و خشونت که خطوط قرمز است برطرف شد.

زارع پور درباره طبقه بندی اینترنت، گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنت نداریم. همچنین قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد که جزییات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به پنجره واحد هوشمند گفت: روز گذشته یک دستگاه به این ۲۰ دستگاهی که قبلا به این پنجره پیوسته بودند، اضافه شد. طبق قانون تا پایان شهریور باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم ۳۰ درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه دهند، اما تا کنون ۲۱ دستگاه ملحق شده‌اند و ۱۵ دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.

زارع پور یادآور شد: این درحالی است که دست کم ۲۰۰ دستگاه باید به سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است. به همین منظور هفته گذشته نامه‌ای برای تک تک وزرا ارسال شده و وضعیتشان را اعلام کردم که چند تا از دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.

نظر شما