شناسهٔ خبر: 55176405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرلشکر باقری در دیدار با وزیر دفاع ترکیه:

ایران نسبت به نگرانی های ترکیه در حوزه مناقشات مرزی حساس است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد.

صاحب‌خبر -

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدار با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

وی با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند، از این رو باید دیدارهای دو جانبه و رفت و آمد بین نیروهای مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی های ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرزهای دو کشور ایجاد می‌کنند، حساس است و همواره در راستای رفع سوء تفاهمات گام برداشته است. 

سرلشکر باقری افزود: جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد. 

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز بر افزایش همکاری های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله‌ با تروریسم و همکاری های مرزی تاکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه در پایان تاکید کرد: همکاری های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده باید به نتیجه برسد. 

نظر شما