شناسهٔ خبر: 55176371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تظاهرات ضد آمریکایی در شمال شرق سوریه

ایرنا

شماری از ساکنان استان الحسکه در مخالفت با اشغالگران آمریکایی و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ساکنان روستای تنوریه الغمر در منطقه القامشلی استان الحسکه در اعتراض به اقدامات و بدرفتاری اشغالگران آمریکایی با ساکنان و اهالی منطقه تظاهرات کردند و خواستار خروج آن ها از این مناطق شدند.

این تظاهرات و تجمع اعتراضی پس از آن برگزار شد که نیروهای دمکراتیک سوریه هم پیمان با آمریکا با خودرو یک کودک را زیر گرفتند و او را کشتند.

این سومین شهروند سوری از ساکنان این مناطق است که از ابتدای سال جاری توسط خودروهای نیروهای وابسته به آمریکا کشته می شود.

پیش از این نیز یک کودک و یک زن توسط این نیروها زیر گرفته و کشته شده بودند.

تظاهرکنندگان که از روستاهای اطراف شهر القامشلی بودند، با آتش زدن لاستیک راه های اصلی این منطقه را مسدود و با سنگ به خودروهای نیروهای کرد حمله کردند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

نظر شما