شناسهٔ خبر: 55170428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از یک حکم جدید در سازمان سینمایی تا دو خبر دیگر

پذیرش مدرک فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در شورای صلاحیت کارگردانان فیلم اولی به عنوان معادل مدرک کارشناسی، مصوبات شورای پروانه ساخت غیرسینمایی و یک انتصاب تازه در سازمان سینمایی از خبرهای سه‌شنبه ۲۸ تیرماه هستند.

صاحب‌خبر -

مدرک دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در شورای صلاحیت کارگردانان فیلم اولی بنیاد سینمایی فارابی، معادل مدرک کارشناسی ارشد شمرده می‌شود.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، براساس مصوبه شورای صلاحیت کارگردانان فیلم اولی، مدرک دوره جامع فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران معادل مدرک کارشناسی ارشد در این شورا است و داوطلبانی که مدرک دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران را دارند، امتیاز مدرک کارشناسی ارشد را در ارزیابی کسب می‌کنند.

این شورا که مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در آن عضویت دارد، در آیین‌نامه خود برای بررسی صلاحیت داوطلبان کارگردانی فیلم اول مدرک کارشناسی ارشد را جزو شاخصه‌های مورد نظر قرار داده است و داوطلبانی که می‌خواهند برای تایید فیلم‌اول در بنیاد سینمایی فارابی حضور داشته باشند، در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، اولویت بیشتری در پذیرش توسط شورا دارند.

بنیاد سینمایی فارابی در برنامه پنج ساله خود مبتنی بر «تعیین خط مشی، سیاست‌گذاری و ترسیم خطوط کلی این بنیاد» که از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی ابلاغ شده، موظف شد که دبیرخانه «شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اولی» را شکل دهد.

این شورا با بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان، ارزشیابی، ساماندهی و تقویت کارگردانان فیلم اولی و با رویکرد عدالت محوری و تمرکززدایی و تقویت حضور جوانان متعهد انقلابی در عرصه فعالیت‌های سینمایی و مدیریتی به تازگی فعالیت خود را در بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده است.

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت سه عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک عنوان فیلم بلند داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی، با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی‌: «به جان پدر» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی و نویسندگی و کارگردانی محمد لطفیان، «صدو هجده» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مهدی عظیمی میرآبادی و کارگردانی محمدرضا جنت خواه دوست، «تنهاتر از تنها» به تهیه‌کنندگی رضا پایروند و کارگردانی و نویسندگی سوگل خالقی و همچنین فیلم بلند داستانی «زخم کهنه» به تهیه‌کنندگی مرتضی حسینی و کارگردانی و نویسندگی سیدمجتبی اسدی پور موافقت شد.

***

طی حکمی از سوی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی به سمت مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن این حکم به این شرح است:

جناب آقای محمدرضا فرجی

بنا به پیشنهاد معاون فناوری نوین و مطالعات سینمایی و نظر به تجربه، شناخت و تعهد ، شما را به سمت مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی و بصری منصوب می‌کنم. امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعامل با فعالان این حوزه زمینه‌های رشد، توسعه و ارتقای فناوری‌های سینمایی را فراهم آورید.

تهیه و تدوین ضوابط، دستورالعمل‌ها، استانداردها و صدور مجوز تاسیس و  نظارت و ارزیابی فعالیت مراکز پشتبیانی فنی،  صدور مجوز و نظارت بر احداث، بهره برداری و تغییر کاربری سینماها، سالن‌های نمایش فیلم و پردیس‌های  سینمایی، صدور موافقت اصولی ساخت سالن نمایش فیلم با توجه به ضوابط و مقررات مربوطه، تهیه برنامه سالیانه تامین نیازهای فنی سینمایی و سمعی بصری در حوزه تولید و نمایش فیلم با هماهنگی و همکاری حوزه‌های ذیربط، بررسی و ارزیابی کیفیت خدماتی مراکز پشتیبانی فنی و تهیه گزارش‌های کاربردی برای بهبود کیفیت خدمات فنی در سینمای کشور، تهیه و تدوین و نظارت بر اجرای دستورالعمل اصولی، استانداردها و الگوهای ساخت، توسعه و بازسازی سالن‌های نمایش فیلم، بررسی و ارزیابی وضعیت کمی و کیفی تجهیزات مراکز پشتیبانی فنی و تهیه گزارش‌های کاربردی مورد نیاز، برنامه ریزی به منظور استانداردسازی فرآیند تولید فیلم برای حفظ و ارتقای کیفیت فنی تولیدات سینمایی محصولات سمعی و بصری، برنامه ریزی برای گسترش فعالیت، سرمایه گذاری و مشارکت بخش غیردولتی از طریق ارائه تسهیلات و تنظیم برنامه‌ها شیوهای تشویقی به منظور بازسازی، توسعه و ارتقای فناوری و بروز رسانی تجهیزات فنی و ارائه گزارش به مراجع ذی صلاح و انجام سایر امور ارجاعی حسب دستور مقام مافوق از جمله ماموریت‌ها و وظایف این دفتر می‌باشد. موفقیت شما را از خداوند منان خواستارم.

رئیس سازمان سینمایی از خدمات ارزنده و تلاش‌های علی احمدی ناقدی با توجه به پایان ماموریت اداری وی قدردانی کرد.
 

انتهای پیام

نظر شما