شناسهٔ خبر: 55168876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

طلب ۱۹ میلیون یورویی ایران از AFC و FIFA| مجلس دخالتی برای تعیین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی نداشته است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس رقم طلب فدراسیون فوتبال ایران از AFC و FIFA بابت پاداش جام جهانی و افتخار آفرینی تیم‌های باشگاهی را ۱۹ میلیون یورو اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه طلب فدراسیون فوتبال ایران مجموعا از FIFA و AFC رقمی معادل ۱۹ میلیون یورو است، اظهار داشت: بخشی از این طلب مربوط به پاداش‌های جام جهانی و بخشی از آن مربوط به پاداش‌‎های آسیایی باشگاه‌ها است.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمد‌آباد و رضویه در مجلس تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، نتوانسته‌‎ایم این مبالغ را به درون کشور منتقل کنیم که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت خارجه و با رفع تحریم‌ها این مبالغ هرچه سریع‌تر وارد ورزش کشورمان در رده ملی و باشگاهی شود.

وی با تأکید بر اینکه، اما همه این‌ها، دلیلی بر برنامه نداشتن جهت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال در مسیر جام جهانی نمی‌‎شود، تصریح کرد: چرا که مجلس برای فدراسیون فوتبال بودجه مستقل در نظر گرفته است و وزارت ورزش نیز بودجه مستقلی را برای حضور در جام جهانی در نظر دارد.

وی اضافه کرد: به آقایان در فدراسیون اعلام کردیم که برنامه ریزی‌ها به بهترین نحو صورت گیرد و تیم ملی طبق برنامه، آماده‌سازی خود را انجام دهد، هیچ بهانه‌ای برای کمبود منابع بودجه‌ای در مسیر آماده سازی تیم ملی وجود ندارد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیگیری‌ها ما در مجلس برای پشتیبانی از تیم ملی حتی تا برقراری پرواز مستقیم به کره جنوبی نیز بوده است و نه فقط از طریق وزارت ورزش بلکه از طریق سایر وزارتخانه‌ها و دولت سعی کرده‌‍ایم از تیم ملی پشتیبانی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس در همه جا کنار تیم ملی بوده است، گفت: هدف ما حضور قدرتمندانه در جام جهانی است؛ ‌قطعا آزادسازی پول‌های بلوکه شده خواسته و دغدغه ما است، اما هیچ گونه کمبودی برای آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی وجود ندارد.   

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، اما در اینکه چه تیمی برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی انتخاب شود، مجلس هیچ ورودی ندارد و فقط خواستار تقویت این تیم برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی هستیم.

نظر شما