شناسهٔ خبر: 55164620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تجلیل از ۱۲۸ قاضی نمونه دراستان چهارمحال وبختیاری

همزمان با برگزاری مراسم جشن عید سعید غدیرخم و گرامیداشت دهه ولایت و امامت از ۱۲۸ قاضی نمونه دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در این مراسم احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان در سخنانی با اشاره اهمیت کار قضا اظهار کرد: همکاران قضایی برای خدمتگزاری به آحاد جامعه زحمات و تلاشهای جان فرسایی را متحمل می شوند و بخش عمده‌ای از نظم و امنیت اجتماعی مرهون تلاش های این عزیزان است. وی افزود: قضات محترم در عرصه خدمتگزاری برای احقاق حق و اجرای عدالت مجدانه تلاش می کنند که این امر خود جای تقدیر و سپاسگزاری دارد.

بهرامی در ادامه با تأکید بر اینکه قضات دادگستری استان به لحاظ پاکدستی و حسن انجام ظایف در زمره بهترین قضات قرار دارند تصریح کرد: هرچند همه همکاران قضایی ما از ویژگیهای والای اخلاقی و علمی برخوردار هستند اما برای انتخاب قضات نمونه شاخصهایی تعیین گردیده که ممکن است باعث شود برخی همکاران نسبت به سایرین در درجات بالاتری قرار گیرند. وی تصریح کرد: آنچه که مسلم است تلاش و اهتمامی است که قضات ما برای اجرای صحیح و دقیق عدالت و احقاق حقوق شهروندان انجام می دهند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فاطمی مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد به عنوان سخنران با اشاره به زوایای برقراری عدالت در جامعه بیان کرد: عدالت یکی از مقتضیات نظام های اجتماعی به شمار می آید که اجرای آن نیازمند تخصص و خلاقیت است. وی گفت: هر انسانی که متولی اجرای عدالت است باید آن را به صورت کامل و درست اجرا کند چرا که در غیر این صورت به خود و دیگران ستم کرده است. حجت الاسلام فاطمی افزود: امروز عدالت مفهومی وسیع دارد و حوزه های کاربردی ویژه ای را شامل می شود و همین امر نیز می طلبد مدیریت و اصول اخلاقی خاصی در هر حوزه تدوین گردد.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام علی علیه السلام پیرامون موضوع عدالت گفت: حضرت علی(ع) عدالت را راه رستگاری و کرامت و یکی از بالاترین موهبت های الهی معرفی می کند؛ از منظر ایشان جوهر و هسته اصلی ایمان عدالت است و تمام نیکویی ها و امور خیر از آن سرچشمه می گیرند. وی افزود: در سیره امیرمومنان ملاک حکمرانی و نظم اجتماعی عدالت است و هیچ چیز به اندازه عدالت نمی تواند مردم را اصلاح کند و جامعه بشری را به سمت سعادت و خوشبختی رهنمون سازد.

نظر شما