شناسهٔ خبر: 55160302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

توضیح میرسلیم درباره‌ی محکومیت پسرش به اتهام جاسوسی

صاحب‌خبر -

مصطفی میرسلیم، نماینده‌ی اصولگرای مجلس، درباره بازداشت و محکومیت فرزندش به پرسش‌هایی پاسخ داده است. متن کامل پرسش و پاسخ‌ها در این باره که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

سؤال: اخیراً به شکلهای مختلف مواردی را علیه شما مطرح می‌کنند؛ می‌خواستیم اگر موافقت می‌کنید قدری درباره آنها با شما صحبت کنیم؛ اجازه می‌فرمایید؟

پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم. اشکالی ندارد سؤال بفرمایید اما بدانید نکته اصلی در تمام چنان مواردی، به وجود فساد و ریشه دواندن مفاسد در کشور برمی گردد و هرکس در راه مبارزه با تباهی‌ها گام بردارد با این قبیل یورش‌ها مواجه می‌شود و تا موقعی که در این مسیر ثابت قدم باشد علیه او داستان‌ها می‌بافند و به او تهمت می‌زنند و با کنایه و اشاره و طنز هتاکی می‌کنند؛ این‌ها جزو عوارض مبارزه با فساد است و باید به عنوان واقعیت بپذیریم و بمناسبت پاسخ لازم هم بدهیم؛ اکنون من در خدمتتانم برای رفع هرگونه ابهام.

سؤال: آخرین افشاگری را برخی رسانه‌ها در مورد فرزند شما مطرح کرده‌اند که به جرم جاسوسی بازداشت شده است. أیا صحت دارد؟

پاسخ: آری! آقا مهدی را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ۱۳۹۸ بازداشت می‌کنند و با اتهام اقدام برخلاف امنیت کشور در بهمن ۹۸ محاکمه و به پنج سال حبس محکوم می‌کنند و پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم در بهمن ۱۳۹۹ به زندان اوین روانه می‌شود.

سؤال: آیا شما در دفاع از او اقدامی کرده‌اید؟

پاسخ: این جانب در هنگام دستگیری او با اطلاعاتی که آن روز مأموران امنیتی به من می‌دهند متوجه مسائلی که او را گرفتار کرده بود می‌شوم و ای بسا اگر مأمورانی که او را تعقیب می‌کردند، مراتب را در همان اوائل کار خبر می‌دادند با تنبیه مختصری از ادامه آن مسیر مصون می‌ماند. این جانب برای پرهیز از هر شبهه‌ای در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویی و محاکمه و تجدید نظر، به هیچ وجه مداخله نکردم ولی بعداً پی بردم که منافقان با شناسایی و سوء استفاده از نقطه ضعف آقا مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کرده‌اند از او کسب اطلاع کنند؛ البته چون آقا مهدی فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

سؤال: اشاره کردید به نقطه ضعف پسرتان. آیا جنبه سیاسی داشته است؟

پاسخ: نقطه ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده و هم جسمی بود و هم روحی؛ من و مادرش بسیار زحمت کشیدیم تا این نقاط ضعف تأثیر بر شخصیت او نگذارد و او بتواند بتدریج که رشد می‌کند بدون احساس حقارت و به صورت عادی وارد تحصیل و زندگی اجتماعی بشود؛ تا حدود زیادی موفق بودیم به گونه‌ای که هر کس در بدو امر متوجه نقطه ضعف مهدی نمی‌شود مگر ساعاتی را با او همنشینی کند. آقا مهدی بسیار عاطفی و ساده لوح و گولخور و سست اراده است… در حد عدم امکان تدبیر معیشت خود، و بر همین ویژگیها و ضعفها منافقان سوار شدند تا او را جذب کنند و به انحراف کشانند و متأسفانه مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عددی است. من پدر اویم و حتی امروز بعد از پنجاه سال ابا می‌کنم از این که بگویم او مستضعف است مبادا به شخصیت او اهانت شود ولی واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانی که با این پرونده سروکار داشته‌اند این نقاط ضعف را که موجب مظلومیت او شد بخوبی می‌دانند.

سؤال: چه مظلومیتی؟

پاسخ: آقا مهدی در دوران بازجویی متوجه شد که فریب خورده و به دام افتاده و کاملاً نادم و افسرده شد به گونه‌ای که همواره پس از بازجویی و بویژه در زندان احساس غربت می‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله می‌گذراند و هم‌بندهایش او را وادار کرده بودند از قرص‌های آرامبخش استفاده کند و همین موجب شد ضعف جسمانی‌اش تشدید شود و حتی تعادلش را از دست بدهد. بعلاوه برخی از همبندهای او در هنگام مرخصی خودشان به من گزارش دادند که آقامهدی را دیگران وادار به بیگاری کرده‌اند و از او اخاذی می‌کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأی گیری و انتخابات ریاست جمهوری به او اهانت می‌کردند. این‌ها نمونه‌هایی بود از آنچه در زندان رخ می‌داد و وقتی یقین به صحت گزارشها پیدا کردم و برایم محرز شد که ظلم رخ داده، در نامه‌ای از رئس قوه قضائیه سؤال کردم آیا منظور از ۵ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان بزرگواری کردند و از زندان بازدید کردند و پس از ایشان دادستان کل و بویژه دادستان تهران بازدید از زندانها را کلاً آغاز کردند که کاستی‌ها مشخص شد و ان شاءالله اصلاحات خوبی در پی خواهد داشت.

سؤال: چطور شد که پسر شما توانست مرخصی بگیرد؟

پاسخ: مرخصی از زندان تابع ضوابطی است که مهم‌ترین آن‌ها رفتار خود زندانی است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمی و روحی آقا مهدی، او را مستحق مرخصی تشخیص می‌دهند. در این فاصله آقا مهدی درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمی از مدت حبس او مشمول بخشودگی می‌شود. به نظر این جانب کلاً باید این نکته را محکمه از اول در نظر می‌گرفت که برای چنین فرد مستضعفی مناسب‌ترین مجازات زندان نیست آن هم زندانی که درشرائط کنونی امکان طبقه‌بندی در آن به نحو شایسته وجود ندارد. مداخله این جانب نه برای مبرا کردن فرزندم بوده و نه برای اعمال نفوذ در دستگاه قضائی؛ کار آنها بسیار مشکل است و امیدوارم بتوانند هرچه زودتر و بهتر اصلاحات بنیادین را در قوه قضائیه به ثمر برسانند.

سؤال: آیا اقداماتی که شروع شده است کافی به مقصود می‌بینید؟

پاسخ: کار بزرگی آغاز شده که منحصر به دستگاه قضائی نمی‌شود و در قوه مجریه نیز اصلاحات مهمی باید انجام گیرد که شرط اصلی موفقیت آن شایسته سالاری در گزینش مدیران و مجریان است. ما هم در مجلس باید اهتمام خود را مصروف کنیم بویژه بر نظارت بر اجرای قوانین و مقررات قانونی و سپس از مردم توقع داشته باشیم در همراهی با دولت و یاری دادن امیدوارانه به مجریان دولتی تا بتوانند بتدریج و با مراعات اولویت مطالبات عقب مانده و برحق مردم را جواب دهند. این را هم اضافه می‌کنم که شخصاً از پیگیری جدی برای ریشه کنی مفاسد و خشکاندن انحرافات و تخلفات و ویژه خواری‌ها دست بر نخواهم داشت و منافقان و تبهکاران سیاسی و زالوصفتان اقتصادی و منحرفان فرهنگی و جنایتکاران اجتماعی و امنیتی گمان نکنند که این یورشهای مذبوحانه آنها این جانب را تضعیف خواهد کرد یا از پا خواهد انداخت. ما بر آن عهد که با امام بسته‌ایم استوار خواهیم ماند.

انتهای پیام

نظر شما