شناسهٔ خبر: 55157861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تولید سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از تولید سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، ابراهیم سابکی عضو هیئت علمی موسسه تحقیات علوم باغبانی کشور با اشاره به تولید سالانه ۴۰ هزار تن انبه در ایران گفت: ۳۳۰۰ هکتار درختان بارده و ۹۰۰ هکتار درختان غیربارده انبه در کشور وجود دارد.

سابکی با اشاره به اینکه انبه از مهمترین میوه‌های گرمسیری دنیاست، اظهار داشت: خوشبختانه امکان کشت این درخت ارزشمند در جنوب شرق ایران مثل استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان به خوبی فراهم است و استان هرمزگان رتبه اول، جنوب استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم و جنوب استان کرمان رتبه سوم را از حیث تولید انبه به خود اختصاص داده‌اند.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور درباره ویژگی‌های درخت انبه گفت: درخت انبه همیشه سبز و دارای عمر بسیار طولانی است و درختان بارده انبه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ سال به خوبی عملکرد دارند.

سابکی درباره کشت انبه در کشور نیز گفت: در منطقه جنوب شرق ایران درختان انبه با قدمت افزون بر ۳۰۰ سال به چشم می‌خورند و بیش از ۷۰۰ سال کشت درختان انبه در مناطق جنوب شرق کشور رواج داشته و در حال حاضر بسیاری از باغداران کشور به کشت و کار این محصول مشغول هستند.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور افزود: سطح زیر کشت انبه در کشور طی سال‌های اخیر به سبب برخی محدودیت‌ها مثل کمبود منابع آبی ثابت بوده است و در حال حاضر بیشترین محدودیت برای توسعه کشت انبه در کشور کمبود منابع آبی است.

سابکی در پایان تصریح کرد: در دنیا بیش از ۱۰۰۰ رقم انبه وجود دارد و بیشتر ارقام انبه در کشور ما با منشا هند و پاکستان است، خوشبختانه کشور از ظرفیت بسیار خوبی در بحث رقم انبه برخوردار است و مشکل خاصی در رقم دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما