شناسهٔ خبر: 5514920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

پرداخت 307 هزار ميليارد تومان يارانه به توليد در سال 94

صاحب‌خبر -


گروه اقتصادي: وضعيت عملكرد ماده 8 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد سال جاري اعلام شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، جزييات وضعيت عملكرد ماده 8 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در دو ماه اخير منتشر شد.
بر اساس اين گزارش 307 هزار و 64 ميليارد تومان يارانه به توليد پرداخت شده است. اين مبلغ در دو ماه ارديبهشت و خرداد 94 پرداخت شده كه جزييات آن به اين قرار است: 160 ميليارد تومان يارانه پرداخت شده به شير مدارس در ارديبهشت 94، پرداخت يارانه به وزارت جهاد كشاورزي بابت افزايش قيمت كمباين سه هزار و 559 ميليارد تومان، يارانه كارخانه سيمان مازوت سوز كه به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شده است حدود 83 هزار و 504 ميليارد تومان بوده است، 10 ميليارد تومان يارانه به كارخانه قند دزفول پرداخت شده است. همچنين در خرداد 94 وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 ميليارد تومان يارانه بابت صادرات خدمات فني و مهندسي كالاهاي غيرنفتي دريافت كرده است. اخيراً هزار ميليارد ريال براي كمك به حمل و نقل ريلي به وزارت راه و شهرسازي پرداخت شده است.
بر اساس ماده 8 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، دولت مكلف است 30 درصد خالص وجوه حاصل از اجراي اين قانون را براي پرداخت كمك‌هاي بلاعوض يا يارانه سود تسهيلات يا وجوه اداره شده براي اموري از قبيل بهينه‌سازي مصرف انرژي، اصلاح ساختار فناوري واحدهاي توليدي، جبران بخشي از زيان شركت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبيعي و فرآورده‌هاي نفتي، گسترش و بهبود حمل و نقل عمومي، حمايت از توليدكنندگان بخش كشاورزي و صنعتي، حمايت از توليد نان صنعتي، حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي و توسعه خدمات الكترونيكي هزينه كند.

نظر شما