شناسهٔ خبر: 55144950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام روس: تمام جهان گروگان سیستم مالی غرب است

یکی از دستیاران رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد جهان گروگان سیستم مالی غرب بوده است، اما یوآن و روبل درحال تقویت هستند.

صاحب‌خبر -

ماکسیم اورشکین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد این کشور  به گونه‌ای عمل خواهد کرد که نیازی به سوئیفت نباشد.

براساس گزارش الجزیره او در ادامه گفت: جهان از دلار و یورو استفاده کرد، چون این کار راحت بود. تمام جهان گروگان سیستم مالی غرب بود، زیرا همه به آن عادت کرده بودند. اکنون شرایطی است که برعکس، گردش مالی یوان و روبل افزایش می‌یابد.

آندری کلیشاس، رئیس شورای قانون اساسی روسی نیز پیش  از این اعلام کرده بود دوران سلطه غرب بر قوانین بین المللی و سرپیچی از این قوانین به منظور پیشبرد منافع ژئوپلیتیکی خود به پایان رسیده و مسکو عملا به سیاست استعمار غرب تحت عنوان «ارزش‌های لیبرال دموکراسی» پایان داده است.

«تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس در سخنرانی سالانه خود در رویداد بنیاد دیچلی نیز تایید کرد دوران سلطه سیاسی و اقتصادی غرب رو به پایان است و جهان به سمت مفهوم دوقطبی و احتمالاً چندقطبی حرکت می‌کند.

این سیاستمدار، چین را «دومین ابرقدرت جهان» نامید. به نظر او «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، قصد خود را برای بازگرداندن تایوان به کنترل پکن پنهان نمی‌کند. نخست‌وزیر سابق انگلیس همچنین گفت که چین تحت رهبری «شی جین پینگ» برای نفوذ می‌جنگد و این کار را «تهاجمی» انجام می‌دهد. بلر معتقد است که روسیه و احتمالا ایران به متحدان پکن تبدیل خواهند شد.

نظر شما