شناسهٔ خبر: 55144191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس:

تقویت تولید ملی از مسیر آموزش‌ مهارتی می‌گذرد

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که آموزش‌های مهارتی از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی در دیدار با سروش حیدری‌سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تشریح نقش آموزش‌های مهارتی در رونق تولید و پیشرفت صنایع جنوب استان بوشهر اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می‌رود و مهارت‌آموزی به جوانان و شاغلین در صنایع دارای نتایج مثبت اقتصادی است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان ظرفیت‌های مطلوب انسانی و زیرساختی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار توانمندسازی مهارتی افراد و تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار شد و افزود: در مجلس شورای اسلامی از هیچ کمکی در راستای توسعه دانشگاه دریغ نخواهد شد و امیدواریم با همدلی و تلاش، شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه و اثرگذاری این مجموعه در توسعه استان بوشهر باشیم. دنیای امروز، دنیای مشورت‌گرایی بوده و تعامل و بهره‌گیری از جایگاه حقیقی و حقوقی افراد در چارچوب قانون برای رشد و تعالی هر مجموعه‌ایی راهگشا است.

تقویت تولید ملی از مسیر آموزش‌ مهارتی می‌گذرد

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد در تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و عمرانی و برنامه‌های آینده دانشگاه در زمینه‌های مختلف توسعه کمی و کیفی و ارتقای علمی دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد خود را در تدوین، طراحی، پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌ها و امور تغییر داده و با تحول‌آفرینی در امور به دنبال رشد و توسعه جهش‌وار فعالیت‌ها است.

سروش حیدری‌ سنگستانی اضافه کرد: تغییر و تحول دانشگاه فقط در وظایف اولیه دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش نیست. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال پذیرش بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به حل معضلات و چالش‌های استان در عرصه‌های گوناگون و در نتیجه تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این دانشگاه «از مردم و برای مردم» بوده و مجموعه‌ای خودکفا است که فقط با مدیریت و تلاش مدیران، کارمندان، استادان نه‌تنها توانسته دغدغه‌های آموزشی را از کانون خانواده‌ها بزداید؛ بلکه با حضوری فعال در گستره آموزش عالی، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و علوم پزشکی پا به پای دولت‌ها بار عظیمی از دوش کشور برداشته است.

وی عنوان کرد: همه درآمدهای دانشگاه در خود استان و در شهرستان‌های محل استقرار واحدها و مراکز استان صرف پیشبرد امور و رفع چالش‌های می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر مطابق برنامه ناحیه بندی کشوری دانشگاه، به ۲ قسمت شمالی و جنوبی تقسیم‌بندی شده؛ اما در عمل همه واحدها و مراکز دانشگاهی استان مانند یک واحد هستند. تغییر و اصلاح، مسیر، هدایت و برگشت به اصول در هر بخش با همدلی و همگرایی، ریل‌گذاری و بسترسازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان کرد: در تحقق اهداف کشور و رفع نیازهای جامعه، نقش و تلاش دانشگاه به‌عنوان مکانیزم جریان‌ساز به خوبی قابل مشاهده بوده و نشانه این اعتماد عمومی، افزایش جذب دانشجوی جدید در سال جاری است. ارتباط میان دانشگاه و صنعت در راستای رفع چالش‌ها و مسائل جامعه یکی از مأموریت کنونی دانشگاه بوده و دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اصلاح و ارتباط مستمر و دوسویه با صنایع برای رفع اصولی و کاربردی نیازهای صنعت است.

حیدری‌سنگستانی با بیان اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر، گزارشی جامع از عملکرد این دانشگاه درباره سند آمایش، تعداد دانش‌آموختگان، طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی، توجه به مسئله محوری در امور را بیان کرد.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۲۱/

نظر شما