شناسهٔ خبر: 55141701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور

اعظم سندگل

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولین اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسین حق وردی نماینده شهریار به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای قانون بودجه سال جاری در مورد پرداخت ماهانه حق‌التدریس و اضافه‌کار معلمان.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۵۹ نماینده به وزیر صمت: لزوم نظارت دقیق و مستمر بر بازار کالا و خدمات بعد از اجرای اصلاح اقتصادی و برخورد قاطع و قانونی با سوء استفاده‌ کنندگان و گرانفروشان.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و ۳۸ نماینده به وزیر صمت: لزوم حمایت از صنعتگران داخلی و اشتغال مولد، لزوم لغو مجوز واردات قاشق و چنگال با وجود ۱۰ تولیدکننده داخلی و توان پاسخگویی به نیاز کشور.

حمد کعب عمیر نماینده شوش به رئیس جمهور: لزوم توجه جدی به پدیده ریزگردها در استان خوزستان و تخصیص بودجه برای مهار کانون های بحرانی.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۳۱ نماینده به رئیس جمهور: لزوم حمایت بیشتر از رسانه های و جلوگیری از شکایت مقامات دولتی از آنها، به وزیر بهداشت مبنی بر ضرورت تامین آمپول تزریقی مورد نیاز بیماران دیابتی.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر امور اقتصادی: لزوم اقدام به جلوگیری از تخلف بانک رفاه کارگران در خصوص تغییر نرخ سود توافق شده اولین تسهیلات ساخت مسکن اقشار کم درآمد معرفی شده از سوی بنیاد مسکن، به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم تسریع در وصل مجدد کارتخوان صندوق های قرض الحسنه تک شعبه حوزه انتخابیه، به وزیر راه درباره لزوم اصلاح مسیر پایانی قطار سریع السیر اصفهان- تهران.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر امور اقتصادی: لزوم رسیدگی به افزایش بی رویه مالیات اصناف، کسبه و بازاریان ارومیه و ضرورت تفکیک حساب شخصی با حساب صنفی در اخذ مالیات، به وزیر دادگستری درباره لزوم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و حقوق کامل ۷۰ هزار شورای حل اختلاف برابر قانون کار. 

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر بهداشت: ضرورت تسریع در تغییر آمبولانس های بیمارستان های شهرستان های حوزه انتخابیه. 

احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر ورزش: لزوم اطلاع رسانی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از تعهدات آن وزارتخانه در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان هرمزگان. 

صدیف بدری نماینه اردبیل به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای زنبورداران.

احمد محرم زاده نماینده اهر به وزیر ارتباطات: ضرورت بازسازی ساختمان پست شهر اهر، به وزیر راه درباره لزوم تسریع در اتمام عملیات اجرایی پل ورودی شهر اهر.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان به وزیر راه: لزوم رسیدگی به افزایش قیمت بی رویه بلیط پروازهای داخی.

امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت مبلغ گندمکاران استان گلستان.

مهدی عسگری نماینده کرج به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی: لزوم جدی گرفتن زنگ هشدار شکسته شدن رکود تورم ماهانه از طریق تدوین و اجرای سیاست های ضد تورمی و نظام رفاهی جهت جبران قدرت خرید مردم، به رئیس جمهور درباره ضرورت پرهیز از نظرات غی کارشناسی و ایجاد مدیریت و یکپارچه در مساله ریزگردها و دیپلماسی آب.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت مابه التفاوت ود تسهیلات احداث مسکن روستایی و پرداخت خسارت سیل سال ۱۴۰۰ شهرستان مهاباد، به رئیس جمهور ضرورت توجه و رسیدگی سازمان بهزیستی به خانواده های معلولین تحت پوشش.

علی اکبر بسطامی نماینده ایلام به وزیر علوم: ضرورت تسریع در اعلام فراخوان جذب هیات علمی.

عبدالناصر درخشان نماینهده ایرانشهر به وزیر بهداشت: ضرورت تسریع در ارتقا و افزایش تخت بیمارستان حوزه انتخابیه.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر صمت: لزوم اقدام موثر در حل مش کلات ثبت نام خودرو و تحویل خودرو از خودروسازان. 

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به وزیر امور خارجه: ضرورت روشن شدن فوری ابعاد شهادت مرزبانان ایرانی در مرز افغانستان توسط این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه های مسئول، به وزیر بهداشت درباره لزوم اتخاذ تدابیر فوری جهت کاهش هزینه تهیه تجهیزات بیماران سرطانی.

علی اکبر علیزاه نماینده دامغان و ۲۸ نماینده به رئیس جمهور و زرای اطلاعات، فرهنگ و ارشاد و کشور: ضرورت افزایش توجه و اتخاذ موضع فعال در مساله عفاف و حجاب.

سارا فلاحی نماینده ایلام به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در مصوبه استخدام نیروهای جدید توسط سازمان اداری و استخدامی کشور.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر ورزش: لزوم واریز درآمدهای اماکن ورزشی بهارستان و رباط کریم پس از بازگشت به خزانه.

انتهای پیام

نظر شما