شناسهٔ خبر: 55136338 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رونمايي از ترکیب نهايى تیم ملی کشتی آزاد در تونس

تکلیف نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی صربستان در اوزان 57 و 79 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در تورنمنت تونس مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، آخرین روز تورنمنت رنکینگ دار ظهیر صغیر تونس با برگزاری رقابت های هشت وزن کشتی آزاد دنبال خواهد شد. در این مسابقات، 5 نماینده کشورمان در اوزان 57، 74 و 79 کیلو به روی تشک خواهند رفت که دو وزن 57 و 79 کیلو برای کشتی گیران کشورمان حکم انتخابی تیم ملی برای رقابت های جهانی صربستان را خواهد داشت. هر یک از این کشتی گیران که در وزن خود به مدال طلا برسد، دوبنده تیم ملی را در بلگراد به تن خواهد کرد و در صورتی که هیچ یک به مقام قهرمانی نرسند، به نظر می رسد که نتیجه کشتی رو در رو تعیین کننده خواهد بود.
در وزن 57 کیلوگرم که رقابت ها با حضور 6 کشتی گیر و در دو گروه سه نفره برگزار خواهد شد، دو نماینده ایران یعنی علیرضا سرلک و احمد محمدنژاد جوان به همراه اودیت از هند در گروه نخست قرار گرفته‌اند و در همان مسابقه اول مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. سرلک که در رقابت های جهانی سال گذشته به مدال نقره رسید، در فینال جام تختی نتیجه را به جوان واگذار کرد تا برای رسیدن دوبنده تیم ملی، نیاز باشد که در تونس نیز به مصاف نفر سوم امیدهای جهان برود. اصلی ترین مدعی حاضر در گروه مقابل نیز توماس گیلمان آمریکایی و قهرمان جهان و نفر سوم المپیک است که دو ماه پیش در قهرمانی پان آمریکن هم به قهرمانی رسید. دیگر کشتی گیر حاضر در آن گروه، هورست لهر آلمانی است که او نیز در جهانی نروژ به روی سکو رفت و مدال برنز را دریافت کرد. نودیرجون صفروف ازبکستانی نیز دیگر کشتی گیری است که در این وزن به روی تشک خواهد رفت.
محمد نخودی و علی سوادکوهی نیز که طی یک سال اخیر مقابل یکدیگر قرار نگرفته اند، در همان گام نخست به مصاف هم خواهند رفت تا شاهد یک دیدار جذاب در وزن 79 کیلو باشیم. نایب قهرمان جهان و قهرمان آسیا به همراه چندل مارس تلر آمریکایی و گئورگیوس کوگیومتسیدیس یونانی در گروه دوم مسابقات قرار گرفته اند که کشتی گیر یونانی در رتبه دوم رنکینگ این وزن قرار گرفته و مدال نقره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد. در دیگر گروه این وزن نیز شمس الدین فتیریا از الجزایر، بولات ساکایف قزاق و همچنین نایب قهرمان آسیا از هند یعنی بالیان گوراو حضور دارند.
یونس امامی هم که برای کسب آمادگی بیشتر و قرار گرفتن در یکی از سیدهای هشت گانه در رقابت های جهانی عازم تونس شده است، برای کسب عنوان قهرمانی وزن 74 کیلو تنها دو حریف را پیش روی خود می بیند. قهرمان آسیا ابتدا برابر سزار بوردو از برزیل قرار خواهد گرفت و سپس به مصاف قهرمان هندی نوجوانان جهان یعنی ساگار جاگلان خواهد رفت.

برچسب‌ها:

نظر شما