شناسهٔ خبر: 55133795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: اعتماد تشکیلات خودگردان فلسطین به آمریکا شکست خورده است

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین "حماس" تاکید کرد اعتماد تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت آمریکا بی نتیجه و شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

فوزی برهوم در گفتگو با خبرگزاری شهاب گفت: تنش زایی‌های اسرائیلی اخیر ضد نوار غزه و هدف قرار دادن مواضع مقاومت فلسطین در غزه در راستای تجاوز‌های گسترده رژیم صهیونیستی ضد فلسطین و کل وطن قرار دارد.

برهوم افزود: واضح است که سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه و دیدار با مقامات رژیم اسرائیل، نشان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های نامحدودی از سوی دولت آمریکا برای ادامه تجاوز‌های رژیم اشغالگر اسرائیل به ملت و سرزمین و مقدسات ما دارد. همچنین یائیر لاپید می‌خواهد حالت بازدارندگی اسرائیل را دوباره ترمیم کند. چرا که بر اثر مقاومت بی سابقه نیرو‌های مقاومت فلسطین و عملیات و تحرکات انقلابی رو به رشد در نوار غزه و کرانه باختری و قدس و در همه سرزمین‌های وطن این حالت بازدارندگی اسرائیلی از بین رفته است.

فوزی برهوم ادامه داد: ما به عنوان مقاومت فلسطین برای افزایش مقاومت در همه میدان‌های میهن، ضد این رژیم اشغالگر صهیونیستی آمادگی داریم تا ملت و سرزمین و مقدسات خود را در برابر تجاوزگری‌های این رژیم محافظت کنیم. همه انواع مقاومت حق این ملت فلسطین است تا رژیم اشغالگر را از سرتاسر سرزمین فلسطین بیرون برانیم.

به گفته سخنگوی حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین پس از سی سال از توافقنامه شکست خورده اسلو هنوز هم به دولت آمریکا اعتماد می‌کند و این مسئله باعث می‌شود دولت آمریکا به خود این اجازه را بدهد که از رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود ضد ملت فلسطین حمایت کند. هرگونه اعتماد به آمریکا برقراری صلح در منطقه شکست خورده است و هرگونه امیدی به حمایت آمریکا از ملت فلسطین امیدی واهی و بی مورد و زیان بار است و به جای آن باید به مقاومت فلسطین اعتماد کرد.

وی در انتها گفت: راهبرد مقاومت فلسطین در همه زمینه‌ها از جمله مقاومت مسلحانه ضد رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد بود تا معادلات رژیم اشغالگر را در هم بشکنیم و از ملت و سرزمین و مقدساتمان دفاع کنیم و این اشغالگران را بیرون کنیم؛ بنابراین ادامه اعتماد بی مورد تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت آمریکا آرمان‌های فلسطینی را از بین خواهد برد.

نظر شما