شناسهٔ خبر: 55130360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قطبی از پست مشکوکش درباره تیم ملی رمزگشایی کرد

افشین قطبی معنای پست مشکوکش درباره تیم ملی و هدف از انتشار آن را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من یک استوری درباره تیم ملی منتشر کردم و تنها هدفم ایجاد ایمان و ذهنیت مثبت و حمایت در تیم ملی بود. در فاصله ۱۲۷ روز تا جام جهانی دچار جو منفی شده ایم و تیم روحیه می خواهد.

افشین قطبی دیروز در یک پست عکس خود همراه تیم ملی را منتشر کرد و همین موضوع باعث گمانه زنی برگشت او به تیم بود.

قطبی گفت: کشورم را دوست دارم و تمایلم برای برگشت به تیم این است.

چندسالی است که قطبی هنگام پیش آمدن مباحث مرتبط با تیم ملی خود را برای برگشت متمایل نشان داده و مستحق آن می داند.

قطبی گفت: در گذشته زندگی نمی‌کنم؛ فقط سعی می‌کنم درس بگیرم و تمرکزم را برای گرفتن تصمیم‌های درست بگذارم تا آینده‌ای بهتر را شکل بدهم. من به کیفیت و تجربیات خودم در سه جام جهانی با دو تیم مختلف باور دارم اما خود را با دیگران مقایسه نمی کنم و اعتقاد دارم شاگرد فوتبالم.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: من همیشه از همکارانم از جمله آقای اسکوچیچ به نیکی یاد کرده‌ام. این تیم ملی ایران ملک هیچ شخصی نیست بلکه به کل ملت تعلق دارد؛ ما باید منافع ملی را بالاتر از هر مسئله دیگری بدانیم. نظر من درباره آقای اسکوچیچ مهم نیست. مهم‌ترین نظر در این‌باره نظر رئیس فدراسیون فوتبال و شخص آقای اسکوچیچ است.

قطبی پیش از در بازی مقابل سوریه برد تیم را ماحصل تلاش بازیکنان دانست اما پس از حواشی ایجاد شده درباره تغییر اسکوچیچ در چمد رچز اخیر کفته بود که او باید پوست کلفت باشد. 

سرمربی سابق تیم ملی گفت: از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ بیشتر از ۱۱ سال می‌گذرد. من معتقدم باید روی آینده تمرکز کنیم و برای ارتقای فوتبال و پیشرفت و حرکت در جهت درست، تصمیم‌های هوشمندانه بگیریم.

در دوره قطبی پیش از اینکه تیم ملی به جام ملت‌های آسیا برود، صحبت‌هایی مطرح بود و حتی یکی از بازیکنان مهم تیم ملی هم به دفتر وزیر ورزش رفت و درباره او و تیم ملی صحبت‌ کرد. 

قطبی گفت: من برای تمام همکاران و هموطنانم احترام زیادی قائلم.

این درحالی است که سه گزینه ایرانی سرمربیگرس تیم ملی از رقیبلن قطبی محسوب می شوند.

او گفت: برای مربیان ایرانی خیلی سخت است که فرصت اشتغال به‌عنوان مربی در کشورها و لیگ‌های دیگر را پیدا کنند؛ آنها باید از بقیه رقبا بیشتر کار کنند و از آنها بهتر باشند. من این شانس را داشتم که در ۴ تیم ملی مختلف مربیگری کنم و در نقاط مختلف دنیا در ۶ لیگ دسته اول کار کردم. معتقدم شکست‌ها، موفقیت‌ها و غلبه بر چالش‌های مختلف در هر کدام از این کشورها باعث شده من قوی‌تر و بهتر بشوم.

نظر شما