شناسهٔ خبر: 55121239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 300 مددجوی سمنانی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در سال گذشته دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان برای ۲ هزار و 300 مددجو خدمات اشتغال ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از سمنان، محمود منطقی گفت: تعداد افراد دارای معلولیتی که از خدمات ارائه شده در اداره کل بهزیستی استان سمنان بهره مند شدند را ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: افراد دارای معلولیت به عنوان بزرگترین اقلیت در هر جامعه ای دارای حق و حقوقی بوده که باید دیده شده و مورد توجه متولیان رسیدگی به این قشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت امور اجتماعی بهزیستی محوریت حل و فصل مسائل اجتماعی را بر عهده دارد گفت: مسئولیت ارائه و انجام برنامه های خدمات اجتماعی مانند توانمند سازی بر عهده حوزه اجتماعی است و در سال گذشته ۳ هزار و ۳۶۸ نفر در حوزه اجتماعی تحت حمایت قرار گرفتند.

منطقی یادآور شد: سازمان بهزیستی بیش از ۱۷۰ نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند و تنها در استان سمنان حدود ۲۷ هزار و ۷۳۲ نفر تحت حمایت بهزیستی و حدود ۱۶۸ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان استان تحت حمایت هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه ساله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در راستای پیشگیری، کشف و مداخله به هنگام اختلالات بینایی در سازمان بهزیستی اجرا می شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک در استان مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۹۸۸ کودک مشکوک و وضعیت معلولیت آنها پیگیری شد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیردولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی بهزیستی استان از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند، بیان کرد: گسترش خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی در سطح وسیعی از جامعه و دسترسی بیشتر برای مردم، کمک به ارتقاء سطح سلامت روان جامعه و کاهش آسیبهای روانی، اجتماعی از جمله اهداف مهم مراکز مشاوره حضوری غیردولتی است.

منطقی افزود: در سال گذشته دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان برای ۲ هزار و 300 نفر خدمات اشتغال ارائه کرده است که سقف تسهیلات اشتغال‌آفرینی مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات  مشاغل خرد با ارائه مدارک شغلی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

نظر شما