شناسهٔ خبر: 55120512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عربستان: طرح صلح عربی خواسته ما برای صلح با اسرائیل است

صاحب‌خبر -
عربستان: طرح صلح عربی خواسته ما برای صلح با اسرائیل است

خبرگزاری آریا- عادل الجبیر، وزیر دولت عربستان در امور خارجه تاکید کرد که صلح با اسرائیل یک "انتخاب راهبردی است، اما الزامات خاصی وجود دارد که باید قبل از آن محقق شود".

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با سی ان ان در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان سعودی آماده عادی سازی روابط با اسرائیل است؟ و اگر چنین است، چه زمانی؟»

عادل الجبیر اظهار داشت: «ما گفتیم که عربستان سعودی از طرح صلح عربی حمایت می کند. در واقع ما آن را ارائه کردیم و به صراحت اعلام کردیم که صلح در پایان این روند است نه در آغاز. ما همچنین گفتیم که کشورهایی که قرارداد ابراهیم را با اسرائیل امضا کردند، تصمیمات حاکمیتی آن کشورها هستند و امیدواریم این تصمیمات تاثیر مثبتی بر داخل اسرائیل داشته باشد.

و اینکه آیا عربستان سعودی آماده پیوستن به توافقنامه «ابراهیم» است، الجبیر توضیح داد: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که به یک فرآیند نیاز داریم و این روند باید شامل اجرای طرح صلح عربی باشد و زمانی که به آن دست یافتیم، ما متعهد به حل و فصل دو دولتی با دولت فلسطین در اراضی اشغالی با پایتختی بیت المقدس شرقی هستیم. این خواسته ما برای صلح است» .

نظر شما