شناسهٔ خبر: 55119410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عادل الجبیر: صلح با اسرائیل یک گزینه استراتژیک است اما ...

عادل الجبیر گفت: صلح با اسرائیل یک گزینه استراتژیک است اما خواسته ها و الزامات مشخصی وجود دارد که باید قبل از آن انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شفقنا، عادل الجبیر در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا عربستان آماده عادی سازی روابط با اسرائیل است و اگر این چنین است زمان آن کی خواهد بود، اظهار داشت: ما گفتیم که عربستان از ابتکار صلح عربی حمایت می کند. در واقع آن را مطرح کردیم و تشریح کردیم که صلح در پایان این روند صورت می گیرد نه آغاز آن.

وی افزود: همچنین گفتیم که کشورهایی که توافقنامه های ابراهیم را با اسرائیل امضا کردند، تصمیماتی حاکمیتی است که آن کشورها اتخاذ کردند. امیدواریم که چنین تصمیماتی تاثیری مثبت روی داخل اسرائیل داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا عربستان آماده پیوستن به توافقنامه موسوم به آبراهام است، تصریح کرد: به صراحت گفته ایم که به یک فرایند نیاز داریم و این فرایند باید شامل اجرای ابتکار صلح عربی باشد و به محض اینکه به آن دست یافتیم، به حل و فصل نزاع براساس دو کشوری با تشکیل کشور فلسطین در سرزمین های اشغالی با پایتختی قدس شرقی پایبند هستیم. این همان خواسته ما برای صلح است.

الجبیر تاکید کرد: صلح با اسرائیل یک گزینه استراتژیک است اما خواسته های مشخصی وجود دارد کع باید قبل از آن انجام شود.

منبع: شفقنا

نظر شما