شناسهٔ خبر: 55118121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی:

صداوسیما مصداق بارز جهاد تبیین است

عباسپور گفت: در فتنه ۸۸ و پس از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، این صداوسیما بود که با جریان سازی‌های رسانه ای، حماسه ۹ دی را خلق کرد.

صاحب‌خبر -

 روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح فرستنده رزرو و اعلام فرکانس جدید ایستگاه رادیویی سردار آزادگان در شهرستان بوئین زهرا گفت: رسانه در هر کشوری جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در کشورمان هم در بین همه ارکان نظام جمهوری اسلامی، صداوسیما مهمترین جایگاه را دارد و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هم با فتح صداوسیما، صدای انقلاب اسلامی از طریق رادیو به گوش مردم ایران رسید.

 دشمن هم در دوره ۴۳ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شناسایی ستون‌های نگهدارنده خیمه انقلاب اسلامی، درصدد دشمنی روزافزون با جمهوری اسلامی ایران است و در این سال‌ها شاهد حجمه سنگینی به صداوسیما بودیم.

دشمن در شبیخون و ناتوی فرهنگی و در شرایط تحریم‌های سنگین اقتصادی و نظامی، صداوسیما که یکی از نقاط پراهمیت در کشور است را تحریم کرد و اگر رسانه ملی از جایگاه پایین تری در بین مردم برخوردار بود، دشمن هرگز آن را تحریم نمی‌کرد.

دشمن با تحریم سیگنال رسانی ماهواره‌ای صداوسیما، در کنار سایر تحریم‌های سنگین نظامی و اقتصادی، تلاش می‌کند تا جلوی ارسال پیام‌های تلویزیونی و روشنگرانه به محرومان و آزادگان جهان را بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه صداوسیما بسیار مهم و رفیع است، بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی نتوانستند اهداف و ماموریت هایشان را به سرانجام برسانند، ولی یکی از مجموعه‌هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز خوب عمل کرده، صداوسیماست و با اقدامات جهادی، ایثارگرانه و فداکارانه، در همه عرصه‌ها حضور دارد.

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس و حتی در خیزش‌های ضد انقلاب در قالب‌های مختلف، صداوسیما با روشنگری و بصیرت افزایی، جریان‌های نفاق و نفوذ را به مردم نشان داد و مسیر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح کرد.

 صداوسیما با دارا بودن تعداد بالایی از رزمندگان و ایثارگران در خط مقدم جبهه تبیین فرهنگ عاشورایی قرار داد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما مصداق بارز جهاد تبیین است، تأکید کرد: در فتنه ۸۸ و پس از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، این صداوسیما بود که با جریان سازی‌های رسانه ای، حماسه ۹ دی را خلق کرد و چهره جریان‌های نفاق و نفوذ را در داخل به تصویر کشاند و در معرض دید مردم قرار داد و رسوا کرد.

 مردم با پخش برنامه‌های صداوسیما از جریان فتنه فاصله گرفتند و در مجموعه انقلاب قرار گرفتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صداوسیما مرتب از سوی دشمن تحریم و تخریب می‌شود، گفت: صداوسیما، دستگاهی است که مردم را در عرصه‌های سیاسی، پای انقلاب و نظام نگه داشته است و نقش مهمی در صیانت از انقلاب و همچنین جلوگیری از فساد را بر عهده دارد و در دوران تحریم‌های سنگین، به خوبی توانسته است به وظایفش عمل کند.

در دوره‌های گذشته، صداوسیما وقتی می‌خواست صدای مردم را به گوش مسئولان برساند، برخی از دولت‌های قبل با کاهش بودجه این رسانه عظیم کشور، در تلاش بودند که صدای مردم از طریق رسانه ملی پخش نشود.

در حال حاضر به دلیل تحریم‌های سنگین علیه صداوسیما، رسانه ملی به جای استفاده از فرستنده‌های ماهواره‌ای مجبور به استفاده از فرستنده‌های دیجیتال است که این موضوع، هزینه‌های این نهاد حاکمیتی رسانه‌ای و فرهنگی را به شدت افزایش داده است.

فرستنده رادیویی بوئین زهرا تماماً ساخت داخل بوده و با کار جهادی به جای ۶ ماه در کمتر از یک ماه نصب شده است و این موضوع نشان دهنده خوداتکایی و توجه به تولید داخل است.

 رهبر انقلاب بیشترین و بزرگترین منابع و سرمایه کشور را در وجود ارزشمند جوانان خلاق و مبتکر می‌داند و مصداق بارز این موضوع، امروز در ایستگاه رادیویی سردار آزادگان به چشم می‌خورد.

۵۰ درصد از هزینه‌های راه اندازی ایستگاه رادیویی سردار آزادگان که یک میلیارد تومان می‌شود، از محل اعتبار در اختیار نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تأمین شده است.

نظر شما