شناسهٔ خبر: 55105659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بمب نقل‌ و انتقالات در استقلال/ بازگشت هافبک جنجالی و سوگلی استقلال

تبلیغات رسانه‌ای باعث شده بسیاری از تیم‌های مدعی لیگ برتر در نقل‌وانتقالات موفق قلمداد شوند، درحالی‌که اصلا این‌طور نیست و این تیم‌ها با وجود ظاهر متمول و شرایط ایده‌آلی که تداعی می‌کنند از درون بسیار شکننده و آسیب‌پذیر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛  بودجه نامشخص و البته هشدارهایی که این باشگاه ها مدام از سوی مقامات بالاتر دریافت می‌کنند آنها را با چالشی به نام عدم نقدینگی روبه‌رو کرده و درواقع آنها روی منابعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که وجود خارجی ندارد و در آینده قرار است به‌شکل پول نقد در اختیارشان قرار بگیرد. فارغ از اینکه چقدر مسیری که می‌روند درست یا غلط است این تیم‌ها با مشکلی بزرگ به نام عدم هماهنگی روبه‌رو هستند. معضلی کاملا مشخص با افکاری به‌شدت به‌هم‌ریخته که آثار آنها را از همین حالا می‌توان حس کرد.

در مورد سه تیم مطرح لیگ برتر یعنی استقلال، سپاهان و تراکتور دو نکته قابل‌توجه وجود دارد. این دو نکته بدون‌شک درطول فصل بر عملکرد این تیم‌ها تاثیرگذار خواهد بود. به حدی که از همین حالا می‌توان تاثیرش را احساس کرد و حضور حاشیه درکنار این سه تیم قابل‌لمس است. البته این شرایط برای تراکتور به‌مراتب کمتر است؛ چراکه تراکتورهای تقریبا چراغ خاموش حرکت می‌کنند اما آماری که از این تیم به گوش‌مان می‌رسد نیز حکایت از بروز همین حواشی در این تیم دارد.

اینکه سپاهان، استقلال و تراکتور درگیر این قبیل اتفاقات مشابه می‌شوند تقصیر مربی خارجی یا باشگاه آنها نیست، بلکه ناشی از سیستم معیوب فوتبال، افراد پرمدعا و حرفه‌ای نبودن این باشگاه‌هاست. چیزی که در فوتبال ایران رسوخ کرده و در دیگر تیم‌ها نیز کم از این موارد نمی‌بینیم. بااین‌حال جالب است که در این شرایط حساس و در آستانه مسابقات لیگ به برخی حواشی موجود در این سه تیم با مربیان خارجی‌شان بپردازیم.

 چه کسی در غیاب مربی مذاکره می‌کند؟

تیم‌های مذکور درحالی‌که هنوز مربیان‌شان مشخص نشده بود به‌دنبال جذب بازیکن بودند. هر روز نام یک بازیکن به‌عنوان مورد مذاکره مطرح می‌شد و حتی گاهی لو می‌رفت که با یکی، دو نفر به توافق رسیدند. هرگز مشخص نشد این بازیکنان با کدام استدلال مورد مذاکره قرار گرفتند. کدام کمیته فنی، کدام مربی یا کدام مشاوره‌ای برای جذب این نفرات صورت گرفته است. استقلال بیشتر از دیگر تیم‌ها ما را در این شرایط متعجب کرد. استقلالی که سال‌ها به‌واسطه همین تفکر غلط بازیکن جذب کرد و هر بار زمین خورد باز همان راه اشتباه را می‌رود!سپاهان از سوی دیگر و تراکتور از این ‌سو با بازیکنانی مذاکره می‌کنند و قرارداد می‌بندند که مشخص نیست با صلاحدید چه کسی انتخاب شدند. کدام مربی از این سه تیم فلان بازیکن را با توجه به نیاز تاکتیکی و تفکرات خودخواسته است و این باشگاه‌ها براساس کدام تفکر بازیکن می‌گیرند، پول خرج می‌کنند و حساب روی حساب باشگاه می‌گذارند.

نظر شما