شناسهٔ خبر: 55104674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست پلیس راهور آذربایجان غربی:

طرح عیدانه پلیس راهور در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه - سرپرست پلیس راهور انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در استان، از اجرای طرح عیدانه تا ۶ مردادماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حجت مشتاق در این زمینه با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی و ۷ درصدی تصادفات جرحی درون شهری در استان، گفت: بیشتر تصادفات درون شهری در سطح استان مربوط به عابرین پیاده است که هم بی احتیاطی راننده و هم بی احتیاطی عابران پیاده در این موضوع دخیل است و معمولاً این تصادفات آسیب‌های جدی را به عابران پیاده وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از تصادفات درون شهری به دلیل عدم توجه به جلو است، اظهارکرد: از رانندگان عزیز انتظار داریم برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

سرپرست پلیس راهور انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح عیدانه پلیس راهور تا ۶ مرداد ماه، تصریح کرد: در این طرح شهروندانی که قادر به پرداخت جریمه خودرو خود نیستند، می‌توانند به صورت تقسیط جریمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: ترخیص وسایل نقلیه توقیفی، بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌ها، عدم الزام به تسویه عوارض شهرداری، طرح ترافیک و عوارض آزاد راهی و… از جمله مواردی است که در این طرح اجرا می‌شود.

سرهنگ مشتاق از اجرای طرح موتوریار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران به منظور التزام بخشی در جریان و کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در این طرح موتور فرد متخلف به پارکینگ منتقل نمی‌شود بلکه راکب موتور متخلف برای نظم بخشی و روان‌سازی ترافیک، فرهنگ‌سازی و آموزش به سایر راکبان متخلف به مدت ۲ ساعت به کمک پلیس می‌آید و در محدوده‌ای که مرتکب تخلف شده است به عنوان موتوریار مانع تخلف سایر موتورسواران می‌شود.

نظر شما