شناسهٔ خبر: 55101549 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی استاندارد ۸۸ محموله صادراتی در گلستان

سرپرست اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی گلستان از انطباق استاندارد همه محموله‌های صادراتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود خسروی، سرپرست اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی گلستان گفت: هر کالایی که از مرز‌های مشترک استان با دیگر کشور‌ها عبور می‌کند، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، برای تعیین انطباقش با استاندارد و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، برای تعیین ماهیت و آنالیز آن کالا، توسط گمرکات استان به استاندارد ارجاع داده می‌شود.


مسعود خسروی، افزود: بهار امسال گمرکات استان برای بررسی ۸۸ محموله صادراتی از استاندارد، نظر کارشناسی خواست که از این تعداد، ۷۷ فقره، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و ۱۱ مورد باقیمانده، کالا‌های غیر مشمول استاندارد اجباری بود.


به گفته خسروی، خوشبختانه تمامی موارد بررسی شده با استاندارد انطباق داشت و منجر به صدور ۷۷ گواهی انطباق کالای صادراتی در استان شد.


خسروی با بیان اینکه طی این مدت استاندارد ۱۶ محموله وارداتی نیز بررسی شد افزود: از این تعداد، ۱۵ فقره مشمول استاندارد اجباری و ۱ مورد غیرمشمول بود که تمامی محموله‌های وارداتی نیز با استاندارد‌های مربوط انطباق داشت و برای آن‌ها گواهینامه انطباق وارداتی صادر شد.


به گفته خسروی، بیشتر کالا‌های وارداتی، پارچه و مواد اولیه محصولات غذایی و بیشتر کالا‌های صادراتی، خرما، کشمش و پسته بود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما