شناسهٔ خبر: 55098156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زارع در گفتگو با دانشجو:

نقش آیت‌الله جنتی در پاسداشت شورای نگهبان قابل چشم‌پوشی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شورای نگهبان یک رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی بوده که از اسلام و مردم تاکنون صیانت کرده است.

صاحب‌خبر -

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار دانشجو، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان یک رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی بوده که از اسلام و مردم تاکنون صیانت کرده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های پس از انقلاب به ویژه در سال‌های اخیر شاهد عملکرد مثبت شورای نگهبان در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب بوده‌ایم، افزود: یکی از نمونه‌های عملکرد مثبت شورا در بحث تایید صلاحیت کاندیدا‌های مجلس و ریاست جمهوری نمود پیدا کرده است در این بین نمی‌توان از نقش آیت‌الله جنتی به عنوان ریاست شورا چشم پوشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان که متشکل از ۶ فقیه و ۶ حقوقدان است با پاسداشت نظام جمهوریت و رای مردم نظام را به صورت مردمی حفظ کرده است، تصریح کرد: شورای نگهبان همچنین با نظارت دقیق بر مصوبات مجلس، اسلامی بودن قوانین را تضمین کرده است که همین یکی از عمده دلیل زنده مانده اسلام در نظام جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نقش شورای نگهبان برای نظام حیاتی است، زیرا در پاسداشت جمهوریت واسلامیت نظام در گروه کار موفق شورا است.

نظر شما