شناسهٔ خبر: 55096082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادگاه سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاهی در سوئد حمید نوری، شهروند ایرانی را به حبس ابد محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، در حالی که ۲ سال و ۸ ماه از بازداشت حمید نوری در سوئد می‌گذرد، دادگاه این کشور امروز (پنجشنبه)  نوری را به حبس ابد محکوم کرد.

قاضی پرونده حمید نوری در جلسه قبلی دادگاه تأکید کرده بود به موجب قانون، محدودیت‌های وی لغو می‌شود، اما نوری بعد از جلسه آخر دادگاه مجدداً به سلول انفرادی منتقل شد و تا ۴۰ روز پس از آن هم امکان هیچ تماس تلفنی با خانواده را نداشت.

پلیس سوئد، سال ۹۸ حمید نوری را ​در فرودگاه استکهلم بازداشت و زندانی کرد. دستگاه قضایی سوئد در طول دو سال و نیم گذشته با نقض مکرر حقوق شهروندی، حمید نوری را در سلول انفرادی نگه داشته و از دیدار با خانواده و دسترسی به پزشک محروم کرده است. این شهروند ایرانی، ۳۴ سال پیش کارمند دفتری قوه قضاییه بوده و در دهه ۷۰ بازنشسته شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه صدور حکم حبس ابد علیه آقای حمید نوری شهروند دربند کشورمان در سوئد از جانب دادگاه این کشور را به شدت محکوم کرد و در باره خسارت‌های صدور این حکم بر روابط دو کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

این شهروند ایرانی با شیادی گروهک منافقین توسط نیروهای امنیتی سوئد بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفته است. آبان ۹۸ دو نفر از اعضای سابق گروهک منافقین گزارشی حاوی ادعا‌ها و اتهاماتی علیه نوری از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس به مقامات سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلاف خانوادگی او را به سوئد می‌کشانند.

دادستان سوئدی بدون انجام تحقیقات جامع از دادگاه درخواست حکم دستگیری و بازداشت نوری را می‌کند و مبنای این درخواست نیز صرفاً اظهارات و خاطرات چند تن از اعضای منافقین بوده است.

نظر شما