شناسهٔ خبر: 55093967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سرتیپ نصیرزاده:

نیرو‌های مسلح نمی‌توانند نسبت به اشتغال جوانان و سربازان بی‌تفاوت باشند / هدف مخالفان سربازی تضعیف امنیت ملی است

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کسانی که درباره لغو سربازی اظهار نظر می‌کنند یا از جوانب و زوایای سربازی مطلع نیستند و یا هدفی غیر از تأمین امنیت ملی را دنبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال امروز پنجشنبه بیست و سوم تیرماه سال جاری برگزار شد.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در این مراسم اظهار کرد: مأموریت نیرو‌های مسلح تأمین امنیت است و فلسفه سربازی مشارکت در تأمین امنیت است و این موضوع در تمام کشور‌ها بوده و فقط مربوط به ایران نیست.

وی تصریح کرد: سربازی در هر کشوری شکل و شمایل خاص خود را دارد و به طور مثال در اکراین که اکنون درگیر جنگ هستند جوانان در حال جنگ هستند و اینگونه نیست که کشورشان را رها کنند.

نصیرزاده خطاب به افرادی که می‌گویند سربازی باید برداشته شود، بیان کرد: هرکسی در مورد سربازی و لغو آن اظهار نظری می‌کند یا از جوانب و زوایای سربازی مطلع نیست یا شاید هدفی جز تأمین امنیت ملی دارد.

جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح نمی‌توانند نسبت به اشتغال جوانان به ویژه سربازان بی تفاوت باشند، ما بررسی کرده ایم و متوجه شده ایم مهارت جوانان کم است و باید این مهارت را در بین جوانان افزایش دهیم چراکه عدم داشتن مهارت ضعف کشور است.

وی یادآور شد: در نیرو‌های مسلح تصمیم دارند سهم مهارت ۷۰ درصد و دروس نظری ۳۰ درصد شود تا جوانان بیشتر از پیش دارای مهارت شوند، همچنین برای سربازان هم چنین کاری کردیم که جدا از تأمین نظم و امنیت کشور یک سرباز مهارت هم فرا بگیرد؛ زیرا اشتغال سربازان در اولویت قرار دارد.

نظر شما