شناسهٔ خبر: 55091480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد

ضرورت توانمندسازی موسسات خیریه

قناعت گفت: توانمندسازی موسسات خیریه و نیکوکاری باید در دستور کار مدیران باشد.

صاحب‌خبر -

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان وابسته به موسسه خیریه حضرت رسول (ص) که به مناسبت هفته بهزیستی در بیرجند انجام شد، گفت: پای مدیران به موسسات خیریه باید بیشتر باز شود و مدیران با سرکشی از این حوزه‌ها مسائل و مشکلات را بررسی کنند.

او گفت: محصولات این کارگاه‌های حمایتی باید مورد توجه ویژه در زمینه بازاریابی و فروش قرار گیرد و تسهیل در این روند در اولویت باشد.

قناعت گفت: تسهیلات مورد نیاز موسسات خیریه با اولویت پیگیری شود تا خللی در روند اقدامات خیرخواهانه و عام‌المنفعه صورت نگیرد.

استاندار خراسان جنوبی درباره درخواست کمک برای احداث سایت کارگاهی این موسسه که ۳۰ درصد آن از سوی خیرین تقبل شده است، قول مساعد داد و به مدیران مربوطه دستور داد پس از آغاز و تکمیل ۳۰ درصد مورد تقبل خیرین در سایت کارگاهی نسبت به تأمین ۷۰ درصد اعتبار مورد نیاز اقدام کنند.

کارگاه تولیدی حمایتی دستان پرتوان در سال ۱۳۸۵ و با اخذ مجوز از کمیسیون صدور پروانه‌های بهزیستی آغاز به کار کرد.

هم اکنون ۳۲ بانوی دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و در بخشی از مجموعه نیز بانوانی از اتباع افغانستان به عنوان زنان نیازمند و سرپرست خانوار با مهارتی که در مجموعه کسب کرده‌اند، فعالیت دارند.  

کارگاه دستان پرتوان در زمینه تولید لباس کار کارخانجات، فرم مدارس، گیوه، حوله، روپوش‌های بیمارستانی و گبه فعالیت دارد و درصدی از عایدات حاصل از فروش تولیدات این واحد تولیدی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

۲۵ تیر (روز بهزیستی و تأمین اجتماعی) تا ۳۱ تیر هفته بهزیستی نام دارد.

نظر شما